موتورسیکلت ها روزانه 380 تن آلاینده به هوای شهر تهران تزریق می کنند

حسین افشین در گفت و گو با ایرنا افزود: سیستم سوخت رسانی بیش از 95 درصد موتورسیکلت های موجود در شهر تهران کاربراتوری است که آلودگی بسیاری را تولید می کند.

وی گفت: به دلیل تکنولوژی مورد استفاده در موتورسیکلت­های شهر تهران، میزان انتشار آلاینده­ های مونوکسیدکربن، ترکیبات آلی فرار و ذرات معلق در مقایسه با سایر آلاینده بیشتر است.

افشین به مقدار آلاینده ها منتشر شده در هوای شهر تهران از طریق این نوع موتورسیکلت ها اشاره کرد و افزود: این نوع وسایل نقلیه روزانه به طور متوسط 286 تن منواکسید کربن، 7.9 تن دی اکسید نیترات، 83.2 تن مواد آلی فرار، 0.1 تن دی اکسیدگوگرد و 2.6 تن ذرات معلق به هوای تهران انتقال می دهند.

وی افزود: این آمار نشان می دهد که موتورسیکلت های در حال تردد 39 درصد از ترکیبات آلی فرار، 19درصد از مونوکسید کربن و 14درصد از ذرات معلق روزانه از حجم کل آلاینده های هوای شهر تهران را تشکیل می دهند.

افشین به پیشنهادات دریافتی برای کنترل و کاهش آلودگی هوا ناشی از تردد موتورسیکلت های کاربراتوری در شهر اشاره کرد و گفت: اعمال محدودیت یا ممنوعیت در شماره گذاری موتورسیکلت های بنزینی به گونه ای که فقط نوع انژکتوری آن در سطح شهر تهران اجازه تردد داشته باشد، از جمله راهکارهای کاهش آلودگی هوای شهر تهران است.

مدیر پژوهشی شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران تصریح کرد: مدیران شهری و شورای شهر مصمم هستند در آینده نزدیک با اعمال سیاست های سخت گیرانه مانند محدودیت یا ممنوعیت شماره گذاری موتورسیکلت ها کاربراتوری مانع از تردد این نوع وسایل نقلیه در سطح شهر شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا