ارسال بیش از 239 طرح تحقیقاتی از 45 کشور جهان به جشنواره رویان

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکترحمید گورابی در اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان، اظهار کرد: جشنواره رویان همواره یادآور نام دانشمند فقید زنده‌یاد دکتر کاظمی آشتیانی است. او ۲۶ سال پیش پژوهشگاه رویان را با هدف ارتقاء سلامت جامعه ایران و فعالیت‌های علمی روز دنیا، پایه‌گذاری کرد و هشت سال پس از آن اولین جشنواره و کنگره بین‌المللی رویان را با هدف تشویق پژوهشگران جوان و برقراری ارتباطات علمی و بین‌المللی که لازمه حرکت در لبه علم است، برگزار کرد.

رئیس پژوهشگاه رویان افزود: اکنون که هجدهمین دوره جشنواره را برگزار می‌کنیم، مشاهده می‌شود جشنواره در نزد جوامع علمی مقبول‌تر و پژوهشگاه در حرکت علمی خود مستحکم‌تر شده است.

وی با بیان اینکه داوری طرح‌ها در چند مرحله انجام شد، اظهار کرد: در مرحله نخست با معیارهایی از جمله نوآوری، ضریب نفوذ مجلاتی که مقالات طرخ در انها به چاپ رسیدل است و نظایر ان طرح‌ها به گونه‌ای بررسی شدند که فارغ از هرگونه وابستگی به شخص بررسی کننده، رتبه بندی شوند.

گورابی افزود: در مرحله دوم‌ طرح‌ها مورد بررسی و امتیازدهی داوران ایرانی و بین‌المللی قرار گرفتند و در نهایت نتایج ارزیابی‌ها در گروه‌های علمی‌تخصصی به دقت بازبینی و برای اتخاذ تصمیم نهایی به شورای علمی پژوهشگاه گزارش شدند.

دبیر جشنواره بین المللی رویان جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه انتخاب منصفانه منتخبین تمامی دوره‌های جشنواره از عوامل‌موثر در اقبال سالیانه محققان به شرکت در این رقابت است، خاطرنشان کرد: امسال برندگان جشنواره شامل یک برنده در هر یک از زمینه‌های ناباروری زنان، جنین شناسی، ژنتیک تولید مثل، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی هستند.

وی افزود: گروه‌های ناباروری مردان، اپیدمیولوژی و بهداشت باروری، زیست فناوری جانوری، اخلاق پزشکی و تصویرنگاری تولید مثل، ضمن تقدیز از ارسال کنندگان طرح برای شرکت در این رقابت، طرحی را به عنوان منتخب اعلام نکردند.

وی ادامه داد: در این جشنواره پنج محقق ایرانی نیز در سطح ملی با زمینه‌های کاری اندرلوژی، ناباروری زنان و سلول‌های بنیادی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

دبیر جشنواره بین المللی رویان جهاددانشگاهی با بیان اینکه متاسفانه در بخش جایزه دکتر آشتیانی هیچ یک از کاندیداهای مورد توافق کمیته انتخاب، نتوانستند برای حضور در مراسم اعلام امادگی کنند، گفت: دلیل اصلی این مساله ایجاد تنگنا برای حضور دانشمندان و گردش اطلاعات علمی توسط دولت امریکا است. لذا امسال فردی به عنوان برنده جایزه دکتر اشتیانی معرفی نمی‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۱۹ داور ایرانی و بین‌المللی داوری طرح های امسال را بر عهده گرفتند، افزود: جشنواره رویان حرکتی غیردولتی است و با پشتیبانی شرکت‌ها و موسسات حامی به انجام می‌رسد.

رئیس پژوهشگاه رویان تاکید کرد: هدف اصلی این گونه گردهم‌آیی‌ها و رقابت‌های علمی، ایجاد روحیه دوستی و محبت در بین ملل دنیا و دستیابی به صلحی پایدار با میوه شیرین نیک بختی برای جامعه بشری است. امیدوارم این جشنواره قدمی مفید در این مسیر بوده باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا