کاهش احتمال ابتلا به سرطان ریه با درمان‌های ضدالتهابی

به گزارش سیناپرس به نقل ازایرنا، ‌این مطالعه نشان می دهد درمان ضد التهابی با استفاده از داروی ضد التهابی کاناکینوماب احتمال ابتلا به سرطان ریه را کاهش می‌دهد. التهاب اولین واکنش بدن در مقابل مهاجم‌های مضری مانند باکتری است؛ ولی می‌تواند در ریه افرادی سیگاری منجر به بروز سرطان شود.

محققان برای بررسی داروهای ضد التهابی، بیش از 10 هزار بیمار با سابقه بیماری‌های قلبی را که دارای سطح بالای نشانگر التهابی hsCRP بودند، مورد بررسی قرار دادند. به برخی از این افراد دوزهای 50، 150 یا 300 میلی‌گرمی داروی کاناکینوماب هر سه ماه یکبار تزریق شد و به مدت 5 سال و نیم تحت نظر گرفته شدند. نتایج نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان، به ویژه سرطان ریه در این افراد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. این مطالعه نشان می‌دهد تزریق 300 میلی‌گرم هر سه ماه یک‌بار، نرخ ابتلا به سرطان را حدود 50 درصد و سرطان ریه را 25 درصد کاهش می‌دهد.
محققان بر این باورند این مطالعه، درمان‌های جدیدی را برای درمان سرطان پیش روی محققان قرار می‌دهد.سرطان ریه کشنده ترین نوع سرطان است و تعداد قربانیان آن از مجموع سرطان های سینه، پروستات و روده بیشتر است.
سرطان ریه دومین سرطان شایع و مرگبارترین نوع سرطان است. از هر چهار مرگ ناشی از سرطان، یک مورد به دلیل سرطان ریه است. سرطان پروستات شایع ترین سرطان در میان مردان و سرطان سینه، سرطان نخست در میان زنان است؛ البته در این آمار سرطان پوست لحاظ نشده است.
سرطان ریه معمولا در افراد سالمند دیده می شود. از هر سه بیمار مبتلا به سرطان ریه، دو مورد بالای 65 سال سن دارند و کمتر از دو درصد مبتلایان کمتر از 45 سال سن دارند. میانگین سن مبتلایان 70 سال است. از هر 14 مرد، یک نفر به سرطان ریه مبتلا می شود و این آمار در میان زنان، یک از 17 زن است.
احتمال ابتلا به سرطان ریه در افرادی که سیگار کشیدن را از اوایل دوران نوجوانی آغاز می کنند، 40 درصد است.احتمال زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان ریه 10 درصد و آن هم حداکثر به مدت پنج سال پس از تشخیص است. نتایج این مطالعه در نشریه The Lancet منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا