حملات سایبری را در این سایت به صورت لحظه‌ای ببینید

به گزارش سیناپرس به نقل از مجله شبکه،  گراف‌های این نقشه بر اساس داده‌های امنیتی ترسیم می‌شوند که آزمایشگاه کسپرسکی به صورت لحظه‌ای به دست می‌آورد.برای آن‌که به جزییات مختلف این حملات دسترسی داشته باشید کافی است سمبل کره زمین در این نقشه را چرخانده تا به اطلاعات کشورهای مختلف جهان دست پیدا کنید. این نقشه به ساده‌ترین شکل بیشترین آلودگی‌ها در مناطق مختلف جهان را به تصویر کشیده است. این نقشه به شما نشان می‌دهد کدامیک از تهدیدات روز دنیای فناوری یک معضل بزرگ هستند و برای اجتناب از آلوده شدن سامانه کامپیوتری خانگی یا زیرساخت‌های سازمانی که در آن کار می‌کنید باید به مقابله با آن‌ها بپردازید.

 کسپرسکی این سایت را به گونه‌ای طراحی کرده است که بدون نیاز به انجام حرکت خاصی سمبل کره زمین به‌طور خودکار به چرخش در آمده و اطلاعات مربوط به حملات سایبری را به همراه ارقام مربوط به آن‌ها در پایین صفحه به نمایش در می‌آید.

در بالای صفحه یکسری گزینه قرار دارد که برای دسترسی به اطلاعات آماری، منابع داده‌ای و ویجت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نوارهایی که در پایین صفحه قرار دارند برای نشان دادن پویش‌های در احال اجرا، ضدویروس‌های ایمیلی، ضدویروس‌های تحت وب، سامانه‌هاش تشخیص نفوذ، پویش آسیب‌پذیری‌ها، میزان به‌کارگیری ضدهرزنامه کسپرسکی و شناسایی بات‌های فعال در شبکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر روی هر یک از این نمادها کلیک کنید، گزارش مربوط به این اطلاعات ظاهر شده یا ناپدید می‌شوند. برای آن‌که مشاهده کنید در هر لحظه چه تهدیدات امنیتی کاربران یک کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد کافی است روی کشور مورد نظر کلیک کرده تا اطلاعات مربوط به این تهدیدات در سمت چپ صفحه به نمایش در آید.نکته جالب توجهی که در ارتباط با اطلاعات کسپرسکی وجود دارد این است که اگر روی کشور سوالبارد کلیک کنید مشاهده می‌کنید که میزان تهدیدات امنیتی در این منطقه از جهان صفر است!

همچنین اگر برای چند لحظه روی صفحه کلیک نکنید، به ‌طور اتفاقی یک نقشه سه بعدی از کشوری از جهان باز شده و نرخ تهدیدات امنیتی در آن منقطه به نمایش در می‌آید. برای کنترل بیشتر بر نحوه نمایش نقشه از دکمه‌های سمت راست صفحه استفاده کنید.

برای مشاهده این نقشه جالب و البته ارزشمند به آدرس https://cybermap.kaspersky.com/ مراجعه کنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا