ارایه مدل های آموزشی با رویکرد کارآفرینی

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی همدان، دکتر سید سعید هاشمی معاون آموزشی جهاددانشگاهی در این گردهمایی اظهار کرد: توسعه نظام استانداردسازی در بخش های مختلف حوزه آموزش با رویکرد ارتقای کیفیت و مطلوبیت برای ذینفعان، حرکت به سمت تولید منابع آموزشی جدید و توجه ویژه به آموزش های مبتنی بر پژوهش بخشی از برنامه های این معاونت است.
وی در ادامه افزود: از دیگر برنامه های این معاونت می توان به توجه به جذب پروژه های ملی در حوزه آموزش، رویکرد مهارت محور در آموزش‌های این نهاد، گسترش آموزش‌های بین المللی و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل بخش های پژوهش، فرهنگی، تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان به عنوان یک مزیت و ارایه مدل های مناسب برای آموزش با رویکرد کارآفرینی اشاره کرد.

استفاده بیش از 100 هزار نفر از درگاه سیستم "آموزش های مجازی ایران" جهاددانشگاهی
با اشاره به آموزش های الکترونیکی و یادگیری، گفت: معاونت آموزشی جهاددانشگاهی در سال جاری با راه اندازی درگاه آموزش های مجازی ایران که مبتنی بر استفاده از سیستم های آموزشی موک(mooc) در ارایه آموزش های مجازی می باشد گامی بلندی را در راه استفاده ی گسترده از این آموزش ها در عرصه ملی برداشته است و در حال حاضر بیش از 100 هزار نفر در سیستم آموزش مجازی جهاددانشگاهی به یادگیری مشغول هستند.
وی افزود: این سیستم بر مبنای استانداردهای بین المللی در آموزش های مجازی ایجاد شده است و تا کنون بیش از هزار ساعت محتوای درسی برای ارایه بر روی سیستم به صورت ویدیویی و مالتی مدیا تولید شده است و صدها ساعت درس دیگر نیز در دست تهیه است.

برگزاری 50 هزار نفر آزمون توسط مرکز آزمون های آنلاین جهاددانشگاهی
دکتر هاشمی اظهار کرد: در کنار این سیستم نیز مرکز آزمون های آنلاین جهادانشگاهی راه اندازی شده است که با استفاده از شبکه گسترده مراکز آموزشی جهاددانشگاهی در سراسر کشور به عنوان مراکز آزمون، خدمات برگزاری آزمون های الکترونیکی را به سازمان ها ارایه می دهد. تا کنون بیش از 50 هزار نفر آزمون در این مرکز برگزار شده است.
وی در ادامه با اشاره به طرح ها و پروژه های ملی معاونت آموزشی گفت: قراردادهای منعقد شده در این معاونت می توان به انعقاد قرارداد با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور، انستیتو ایزایران ( طرح خبرگان امید)، کمک پرستاری (یکساله) و HSE کار اشاره کرد.
وی افزود: همچنین این معاونت موفق به انعقاد موافقت نامه با نظام مهندسی ساختمان، تفاهم نامه تربیت مربی با سازمان بهزیستی، تفاهم نامه شورای عالی استان‌ها و توافق نامه همکاری با شرکت ملی نفت ایران شده است.
دکتر هاشمی اظهار کرد: از آزمون‌های برگزار شده توسط این معاونت می توان به آزمون آنلاین کارکنان آزمایشگاه های مکانیک خاک استان های کشور و آزمون‌های بانک‌ها اشاره نمود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا