آشنایی دانش آموزان با مغز و یافتن استعدادهای مرتبط را دنبال می کنیم

محمدتقی جغتایی در نشست مدیران پژوهش سراهای دانش آموزی مناطق شهر تهران و معلمان با وی به ضرورت ورود آموزش ها به مدارس اشاره کرد و گفت: ستاد علوم شناختی با دو هدف، به گروه دانش آموزان توجه کرده است.

وی ادامه داد: هدف اول آشنایی دانش آموزان با مغز و عملکردهای آن برای استفاده بهینه در فعالیت های روزمره و زندگی شخصی و هدف دوم استعدادیابی و ایجاد انگیزه در آنان برای ادامه فعالیت در حوزه علوم شناختی در دوران دانشگاه است.
جغتایی در این نشست در ستاد توسعه علوم شناختی یاد آور شد: هدف این نیست که همه دانش آموزان در رشته علوم شناختی تحصیل کنند، بلکه می خواهیم با توجه به بین رشته ای بودن این علم شرایطی فراهم شود تا افراد بتوانند در تمام رشته های مرتبط از قبیل پزشکی، روانشناسی، فنی و مهندسی و علوم پایه تحصیل کرده یا در این زمینه به فعالیت های خود ادامه دهند.
مشاور عالی ستاد علوم شناختی ابراز امیدواری کرد که با همکاری پژوهش سراها، فعالیت های گسترده ای در حوزه ترویج علوم شناختی میان خانواده ها انجام شود.
در این نشست همچنین رضا پناهی، دبیر کمیته دانشجویی ستاد علوم شناختی ضمن معرفی پروژه های مطرح آموزش و پرورش شناختی در دنیا، بر ضرورت آشنایی دانش آموزان با علوم شناختی تاکید کرد.
دبیر کمیته دانش آموزی ستاد علوم شناختی نیز به معرفی کمیته دانش آموزی ستاد و فعالیت های انجام شده در این حوزه پرداخت که شامل معرفی طرح سفیران مغز و شناخت، سمینارها، مدارس، مسابقه دانش مغز و تجهیز کتابخانه پژوهش سراها است.
سینا توکلی ضمن تاکید بر رفع نقص های موجود در برنامه های سال گذشته، از مدیران خواست نقطه نظرات خود برای همکاری دو جانبه را مطرح کنند.
در این نشست مدیر پژوهش سراهای دانش آموزی شهر تهران با اشاره به فعالیت های سال پیش، بر ضرورت توسعه همکاری ها با ستاد در قالب برنامه یکساله تاکید کرد.
محمدعلی دشتی پور با اشاره به ضرورت تامین محتوا برای دانش آموزان با توجه به رده سنی آنان، خاطرنشان کرد از کلی گویی و گسترده گویی باید پرهیز شود.
وی گفت: پس از ارائه خدمات مقدماتی به دانش آموزان، تمهیدی اندیشیده شود تا بتوانند از خدمات مشاوره ای تخصصی جهت ارائه طرح های پژوهشی بهره مند شوند.
سایر مدیران پژوهش سراها در این نشست خواستار افزایش سطح کیفیت علمی و اجرایی مدرسان، ایجاد انگیزه و جاذبه در دانش آموزان، از جمله اهدای گواهی معتبر به آنان و افزایش میزان فعالیت های عملی و آزمایشگاهی در قالب کارگاه و طراحی نرم افزار و استفاده از فناوری های روز برای آنان شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا