فناوری ساخت سریع و ارزان ساختمان ابداع شد

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری مهر، یکی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس، به تازگی از یک سازه ساختمانی نوین که با توجه به مزیت‌های زیاد پتانسیل‌های بسیاری در صنعت ساختمان ایجاد می‌کند رونمایی کرد.

مهرناز فتاح حصاری، کارشناس ارشد نانو فناوری و مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: شرکت ما نزدیک به ۱۰محصول در حوزه فناوری‌های نوین ساختمانی را تولید می‌کند که در این فناوری تازه، ما دو فناوری را ادغام کرده‌ایم و با یک شیوه ساخت جدید به یک محصول نو دست یافته‌ایم.

وی تصریح کرد: این محصول یک دیوار ده سانتی است که هم نمای بیرونی ساختمان است و هم دیوار داخلی ساختمان را پوشش می دهد، قسمت داخلی جزو دیوارهای فوق سبک قرار می‌گیرد و عایق صوت، حرارات و مقاوم در برابر حریق است و قسمت بیرونی هم بتن پرمقاومت است که با ضخامت کم، این مجموعه دیوار نما را تشکیل می دهد.

فتاح در ادامه به رفع چالشی که این محصول در صنعت ساختمان ایجاد می‌کند اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که هم اکنون در صنعت ساختمان وجود دارد این است که در ساختمان‌های بلند ابتدا دیوارکشی‌ها انجام می‌شود و سپس سازه نما به این دیواره‌ها اضافه می‌شود و در واقع دو مرحله کار است، مرحله زمان و بخش هزینه.

وی تصریح کرد: با این سازه نوین، دو مرحله به یک مرحله کاهش می‌یابد به گونه‌ای که این سازه از داخل، دیوار داخلی و از بیرون، نمای ساختمان محسوب می‌شود و به این دلیل که در ساختمان‌های بلند مرتبه بحث هزینه و سرعت دو فاکتور مهم به شمار می آیند، این محصول پتاسیل ایجاد تغییر و تحول زیادی را در صنعت ساختمان داراست.

وی در خصوص مزیت‌هایی که این دیوار برای صنعتگران ساختمان ایجاد می‌کند گفت: این دیوار سرعت ساخت را تا ۵۰ درصد افزایش و هزینه‌ها را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد، این درحالی است که ضخامت نهایی دیوارهای پیرامونی هم تا ۳۰ درصد کم می‌شود و مقاومت بتن آن حداقل دوبرابر بتن‌های عادی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا