ناپایداری منابع نظام سلامت، طرح‌های کلان را به بن‌بست می‌رساند

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، علی کاظمی بابا حیدری برخورداری مناطق محروم کشور از امکانات درمانی و بهداشتی را مهم ترین دستاورد طرح تحول سلامت دانست و افزود: زمانی بسیاری از حاشیه نشینان به خدمات درمانی و بیمارستان های مجهز دسترسی نداشتند و برای درمان به سایر شهرها مراجعه می کردند. مثلا در حوزه انتخابیه ام در مناطق اردل، فارسان، کوهرنگ، کیار و دهستان دستگرد و در مجموع استان چهارمحال بختیاری نیز امکانات  درمانی چشمگیری در اختیار نداشت، اما به مدد اجرای طرح تحول سلامت، مردم این استان علاوه بر این که از نعمت دسترسی به پزشک متخصص و امکانات درمانی بهره مند شدند، هزینه های پرداختی شان نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. 

وی ادامه داد: هر چند به برکت اجرای طرح تحول سلامت، کمبودهای اساسی استان مرتفع شد، اما امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کرده و عملیاتی شدن چند طرح از جمله احداث بیمارستان هزار تخت خوابی نیز به زودی اجرا شود تا مردم استان بیش از گذشته از خدمات این طرح متنفع شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این که تداوم طرح تحول سلامت بدون در اختیار داشتن منابع پایدار مالی امکان پذیر نیست، عنوان کرد: در صورت ناپایداری منابع، این طرح که مشکلات بسیاری را از دوش بخش بهداشت و درمان و بخصوص مردم برداشت، مثل بسیاری از طرح های دیگر عقیم مانده و به بوته فراموشی سپرده می شود.

کاظمی بابا حیدری به همراهی دولت و مجلس در تامین منابع پایدار اشاره کرد و گفت: هر چند تا به امروز مجلس از تمام ظرفیت خود برای ارتقای نظام سلامت استفاده کرده است، با این حال هم مجلس و هم دولت دوازدهم موظفند برنامه ریزی دقیقی در جهت تامین اعتبارات نظام سلامت داشته باشند تا در ادامه مسیر با دغدغه ای به نام پول مواجه نباشد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا