جهاددانشگاهی خودباوری را در بین جوانان شکوفا کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر رضا کامیاب مقدس با اشاره به فعالیت‌ها و عملکرد جهاددانشگاهی گفت: این نهاد به عنوان یک نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی که مورد حمایت همیشگی مقام معظم رهبری بوده، مسوولیت سنگینی در رابطه با دانشگاه و توسعه فناوری در کشور احساس می‌کند و با توکل به خدا و با همت بلند جهادگران دانشگاهی در این زمینه حرکت خواهد کرد.
وی افزود: جهاددانشگاهی، نهادی انقلابی است که توانست خودباوری را در بین جوانان و فارغ‌التحصیلان شکوفا کرده و الگوی مناسبی برای مراکز تحقیقاتی به کشور ارائه دهد و مقام معظم رهبری نیز به حق این میراث امام راحل را حمایت کرده‌اند و با حمایت‌های مثال‌زدنی ایشان شاهد توسعه بی‌نظیر جهاد دانشگاهی و جایگاه این نهاد را در سندهای ملی و شاخص‌های مهم پیشرفت کشور هستیم.
رییس جهاددانشگاهی استان کرمان بیان کرد: این نهاد ۲۱ مرکز آموزشی تخصصی در سطح استان کرمان دارد که چهار مرکز در شهر کرمان و برای عموم مردم و کارکنان دولت آموزش‌های کاربردی ارائه می‌کند.
کامیاب مقدس اظهارکرد: فردی که فارغ‌التحصیل می‌شود به طور حتم به تخصصی مسلط است؛ اما در همه دنیا این یک اصل است که چنین افرادی نیازمند آموزش‌های تکمیلی هستند تا توانمندی آنها برای عهده‌گیری مسئولیت کامل شود.
رییس جهاددانشگاهی استان کرمان یادآوری کرد: جهاددانشگاهی همواره از بهترین و برجسته‌ترین اساتید استفاده می‌کند و برای ۷هزار نفر دانشجویی که در این مجموعه از کاردانی تا دکترای تخصصی مشغول تحصیل هستند، سعی کرده‌ایم مجرب‌ترین اساتید را جهت ارایه آموزش بکار گیریم.
دکتر کامیاب مقدس با بیان اینکه نتیجه تحقیقات جهاددانشگاهی در یک مجموعه مفید ارایه می‌شود، گفت: خروجی تحقیقات این مجموعه به صورت آموزش در می‌آید و این یک راهبرد کلان در سطح کشور محسوب می‌شود.
وی گفت: خوشبختانه با تأسیس پژوهشکده زلزله در جهاد دانشگاهی، هر ساله یک کنفرانس ملی سازه و زلزله در این مجموعه برگزار می‌شود که خروجی آن به صورت کتاب چاپ شده و در اختیار اساتید و دانشجویان قرار می‌گیرد، همچنین دوره‌ای تحت عنوان کارشناسی ارشد سازه‌های فضاکار تصویب شده است و دانشجویان در این رشته در حال تحصیل هستند.
دکتر کامیاب مقدس تصریح کرد: توسعه فعالیت کلینیک تخصصی جهاد دانشگاهی از دیگر اقدامات بوده که با اکثر سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی تفاهم‌نامه منعقد شده و این اقدامات با استقبال شهروندان مواجه شده است.
رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان اظهارکرد: برگزاری سالیانه کنفرانس سازه، زلزله و روش‌های محاسباتی در کرمان که استقبال کشوری را به همراه داشته است.
وی تصریح کرد: چاپ چندین عنوان کتاب دانشگاهی در جهاد دانشگاهی کرمان از دیگر فعالیت‌های سال گذشته بوده که این آثار عمدتا تالیف اساتید دانشگاه‌های استان کرمان بوده و در اختیار محققان و دانشجویان قرار گرفته است.
دکتر کامیاب مقدس افزود: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برنامه‌های متنوع زیادی را در دانشگاه‌ها سازماندهی کرده و در حال حاضر معاون فرهنگی جهاد عضو بسیاری از شوراهای کشوری در مسائل فرهنگی می‌باشد.
وی با اشاره به عضویت رییس جهاد دانشگاهی کرمان در کمیسیون تخصصی شورای عتف (علوم، تحقیقات و فناوری) در تهران بیان کرد: این شورا بزرگترین پروژه‌های تحقیقاتی کشور را مصوب می‌کند و رییس جهاد دانشگاهی تنها عضو از استان کرمان در این شورا می‌باشد.
دکتر کامیاب مقدس در ادامه افزود: یکی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی برقراری ارتباط مهم و وسیع بین دانشگاه و صنعت است که در کشور ما خلاء بزرگ این حوزه سال‌ها احساس می‌شود که جهاد دانشگاهی دستاوردهای وسیعی در ارتباط صنعت با دانشگاه داشته، کما اینکه بسیاری از نیازهای صنعتی کشور توسط محققان جهاد رفع می‌شود.
وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه مهندسی معکوس و ایجاد فناوری نوین دستاوردهای درخشانی داشته و امروز جهاددانشگاهی در اکثر صنایع بزرگ کشور حضور دارد.
رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: این نهاد با به کارگیری دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و هدایت پایان نامه‌های دانشجویی به سمت تحقیقات کاربردی، توانسته تحقیقات در سطح دانشگاه‌ها را به سوی تحقیقات کاربردی سوق دهد.
دکتر کامیاب مقدس در پایان از خانواده بزرگ دانشگاهیان استان کرمان و روسای دانشگاه‌ها، اعضای هیأت علمی و سایر جهادگران جهاد دانشگاهی تشکر کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا