ماستنگ با صدای ماشین ظرفشویی

شرکت فورد در مدل 2018 سری ماستنگ ابتکار تازه ای به خرج داده به طوریکه مالک خودرو می تواند شدت صدای موتور آن را کاهش داده و یا حتی بیشتر کند!

این نوآوری بدان معناست که صاحب ماستنگ مدل 2018 برای اینکه خودروی خود را صبح زود از پارکینگ خارج کند نگرانی از بابت صدای غرش موتور نخواهد داشت.

این قابلیت به صاحب ماستنگ این امکان را می دهد تا در حد فاصل ساعتهای 10 شب تا 8 صبح که معمولا همسایگان مشغول استراحت هستند صدای غرش موتور خودرو را در حد 72 دسی بل یعنی معادل صدای یک ماشین ظرفشویی تنظیم کنند.

اما این قابلیت تنها برای آنهایی نیست که می خواهند صدای موتور ماستنگشان را کم کنند. در واقع فورد این امکان را نیز فراهم کرده که بتوان صدای غرش موتور را حتی بیشتر از حد استاندارد تعریف شده افزایش داد. در این حالت راننده می تواند خودرو را بر روی وضعیت Sport یا Track قرار دهد که در این صورت موتور 8 سیلندر با دریافت میزان سوخت بیشتر، غرش قابل توجهی خواهد داشت.

می توان گفت فورد نخستین خودروسازی در دنیاست که امکان منحصربفرد تنظیم صدای موتور خودرو را برای صاحبان محصولاتش فراهم کرده است.

افزوده شدن این قابلیت به مدل 2018 ماستنگ انتقاداتی را نیز متوجه فورد کرده است. برخی کارشناسان می گویند که این قابلیت بیشتر از آنکه یک نوآوری باشد می تواند برای سایرین تبدیل به یک مزاحمت شود.

ماستنگ 2018 نسل ششم ماستنگها به شمار می آید که در آن دماغه نسبت به مدل‌ فعلی پایین‌ تر آمده است تا علاوه بر ظاهری تهاجمی‌تر، در بهبود آیرودینامیک نیز مؤثر باشد. همچنین فورد تولید پیشرانه‌ های ۶ سیلندر خود را متوقف خواهد کرد و با بهبود پیشرانه‌های ۴ و ۸ سیلندر، قدرت این کوپه‌ دوست ‌داشتنی از طریق جعبه‌ دنده‌ مدرن ۱۰ سرعته‌ اتوماتیک تأمین خواهد شد.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : wired

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا