۶ ویژگی عجیب گوشی‌های هوشمند

به گزارش سیناپرس به نقل از دی جی کالا مگ،ازجمله‌ی جدیدترین این ویژگی هامی‌توان به قابلیت Edge Sense در  اشاره کرد. قابلیتی که اجازه می‌دهد با فشار دادن لبه‌های بدنه‌ی گوشی، اپ دلخواه خود را باز کنید. هرچند این قابلیت غیرعادی به نظر می‌رسد، اما درواقع عملکرد خیلی بهتری نسبت به انتظارات دارد. علاوه بر Edge Sense، طی سال‌ها انواع و اقسام ویژگی‌های عجیب‌وغریب را درگوشی های هوشمند، دیده‌ایم. چندان جای تعجب ندارد که بسیاری از این نوآوری‌های پرمخاطره توسط کاربران و رسانه‌ها موردانتقاد قرار گرفته‌اند؛ گرچه همه‌ی آن‌ها هم به‌اندازه‌ی حجم انتقادات بد نبودند. در این مقاله، به تعدادی از جذاب‌ترین ویژگی‌های به نظر فریبکارانه نگاهی می‌اندازیم.

سنسور مولکولی گوشی هوشمند Changhong H2

گوشی هوشمند

در CES 2017، از گوشی هوشمند Changhong H2 رونمایی شد. قابلیتی که این گوشی را در بین رقبایش متفاوت می‌کند، سنسور طیف‌سنجی به نام SCiO است که درون این گوشی هوشمند تعبیه‌شده. با کمک این سنسور، می‌توانید انواع و اقسام چیزها مانند میوه‌ها، نوشیدنی‌ها، داروها و مواد دیگر را اسکن کنید و ساختار شیمیایی آن‌ها را ببینید. کارکرد این سنسور هم بدین‌صورت است که بعد از تابش مادون‌قرمز به سمت ماده، نور بازتاب شده را به یک طیف تبدیل و با بررسی آن، ساختار شیمیایی ماده‌ی موردنظر را شناسایی می‌کند.

به‌عنوان‌مثال، با چنین سنسوری می‌توانید میزان شیرینی یک نوشیدنی یا وجود مواد آلرژی‌زا در مواد آرایشی را بررسی کنید. اگر اهل بدن‌سازی هستید، با این سنسور می‌توانید میزان چربی بدنتان را هم اندازه بگیرید. تنها کاری که لازم است انجام دهید، نزدیک کردن سنسور به ماهیچه‌های بدنتان و اسکن کردن آن است؛ سپس در گوشی، اطلاعات مربوط به چربی موجود در بدنتان به نمایش درمی‌آید. البته می‌دانیم چنین کاری عجیب‌وغریب به نظر می‌رسد، اما این سنسور از پس این کار برمی‌آید.

این تکنولوژی در نگاه اول کمی فریبکارانه به نظر می‌رسد و به دلیل این که هنوز به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته، از خوب یا بد بودن آن در استفاده‌ی روزمره خبر نداریم. اگر عملکرد این سنسور مولکولی مانند تبلیغاتش باشد، پس احتمالا آینده‌ی روشنی دارد و چندان هم بدمان نمی‌آید چنین سنسوری را در دیگر گوشی‌های هوشمند ببینیم. بررسی ارزش‌های غذایی یک محصول یا شناسایی مواد آلرژی‌زای موجود در آن و خیلی موارد دیگر، از جمله قابلیت‌هایی است که برای بسیاری از مردم مفید خواهد بود. به نظر، گوشی‌های هوشمند بهترین قالب برای حمل چنین سنسوری هستند.

باوجود تمام این حرف‌ها، برای موفقیت این تکنولوژی لازم است که استفاده از آن آسان باشد، سریع و دقیق عمل کند و درنهایت قیمت مناسبی داشته باشد. طبق گفته‌های این کمپانی، آن‌ها در حال کار روی «کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری» (SDK) مختص این تکنولوژی هستند که به توسعه‌دهندگان امکان تولید اپ‌های مختلف را خواهد داد. چنین کاری می‌تواند منجر به ساخت اپ‌های متنوع برای به این قابلیت شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا