وجود بستر مناسب آموزش‌های الکترونیکی در جهاددانشگاهی

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر سیدسعید هاشمی معاون آموزشی جهاددانشگاهی، درباره برنامه‌های این معاونت اظهار کرد: در مجموعه جهاددانشگاهی هدف‌گذاری‌هایی متناسب با برنامه ششم این نهاد در نظر گرفته شده که در حوزه آموزشی در سه بخش؛ آموزش عالی، آموزش کوتاه‌مدت و موسسه‌های علمی کاربردی است.
وی ادامه داد: به‌طور خلاصه در بخش آموزش‌های کوتاه‌مدت، توجه خاص به آزمون‌ها است و بر استانداردسازی شاخص‌ها و معیارها تاکید داریم و بنا داریم این نظام آموزشی که خاص جهاددانشگاهی است را تقویت کنیم.
دکتر هاشمی گفت: همچنین در نظر داریم این نظام را در سطوح بین‌المللی هم عرضه کنیم و با توجه به شبکه گسترده‌ای که در سطح کشور وجود دارد، این آزمون‌ها را به صورت متمرکز و با یک استاندارد مشخص ارایه دهیم.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی با بیان اینکه بستر لازم برای آموزش‌های الکترونیکی در جهاددانشگاهی وجود دارد، عنوان کرد: بحث دیگر، آموزش‌های الکترونیکی می باشد و جایگاه آن، که در کشور ما خالی است. در جهاددانشگاهی، در این زمینه تلاش شده و بسترهای آن از برنامه پنجم آماده گردیده است و با آغاز برنامه ششم به دنبال آن بودیم که تعداد فراگیران قابل توجهی در بخش آموزش‌های الکترونیکی داشته باشیم.
وی افزود: به طور قطع تلفیق دوره‌های آموزش حضوری و مجازی می‌تواند به ما در جهت تقویت و توسعه کمی و کیفی دوره‌ها، یاری رساند.
معاون آموزش جهاددانشگاهی تصریح کرد: به همین منظور، از طریق سایت و اپلیکیشن‌هایی که بر روی طریق تلفن همراه نصب می‌شوند، این آموزش‌ها را خواهیم داشت، امروزه اغلب مردم دارای تلفن‌های همراه هوشمند هستند و ما می‌توانیم از طریق این اپلیکیشن‌های تلفن همراه این آموزش‌ها را دنبال کنیم، این موضوع در دستور کارمان است.
وی افزود: تصور می‌کنم وظیفه ما این است که آموزش‌های عمومی و تخصصی را در این بستر بیشتر فراهم کنیم.

افزایش دوره‌های آموزشی در سطوح بین‌المللی
معاون آموزشی جهاددانشگاهی با بیان اینکه آموزش‌ها در سطوح بین‌المللی کمتر مورد توجه بوده، اظهار کرد: بحث دیگر که در برنامه ششم بیشتر به آن توجه شده و تاکنون در این نهاد کمتر به آن پرداخته شده است، برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح بین‌المللی است.
وی افزود: از سال گذشته تا کنون، در این زمینه حرکت‌های خوبی آغاز شده و امیدواریم بتوانیم به‌ویژه به کشورهای همسایه و کشورهای جهان اسلام، خدمات قابل قبولی را در زمینه آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی کوتاه‌مدت و همچنین علمی کاربردی و آموزش عالی ارایه دهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا