طراحی موتوری پیشرفته برای نسل جدید لوکوموتیوها

این لوکوموتیو جدید که Tire 4 نام دارد مجهز به موتور قدرتمند و پیشرفته ای است که توسط شرکت جنرال الکتریک طراحی و ساخته شده است.

ایده ساخت این لوکوموتیو به سال 2004 باز می گردد. در آن سال تصمیم گرفته شد که تا ژانویه سال 2015 موتورهای قدرتمندی برای تأمین نیروی حرکتی قطارها ساخته شود که حجم برخی ذرات آلاینده زیست محیطی تولید شده در آنها در مقایسه با نمونه های فعلی تا 70 درصد و اکسید نیتروژن تولید شده در آنها نیز تا 76 درصد کاهش یابد.

طی 11 سال گذشته مطالعات زیادی بر روی این موتورها صورت گرفته و حالا همه چیز برای تولید انبوه آنها فراهم است.

شرکتهای جنرال الکتریک و کاترپیلار کار اصلی ساخت این موتورها را برعهده داشته اند.

موتورها بر روی لوکوموتیوهایی سوار می شوند که به نرم افزارهای مخصوصی برای تنظیم خودکار ترکیب سوخت مصرفی و تولید کمتر آلاینده های کربنی مجهز هستند.

این موتور جدید در مجموعه عظیم مرکز فناوری حمل و نقل کلورادو مورد آزمایش قرار گرفته است. در یکی از این آزمایشها 130 واگن ویژه حمل خودرو به لوکوموتیو متصل شده و این درحالی بود که واگنها پر از کانتینرهای سنگین بودند. در آزمایشی دیگر واگنها مملو از سنگهای کوچک و بزرگ شدند تا تداعی کننده واگنهای ویژه حمل ذغال سنگ باشند.

این مرکز دارای خطوط ریلی به طول حدود 34 کیلومتر است که در آنها صرفا لوکوموتیوها و موتورهای جدید آنها مورد آزمایش قرار می گیرد.

گفته می شود نخستین لوکوموتیو مجهز به این موتورهای پیشرفته تا پایان سال 2015 در آمریکا به حرکت در می آید و فرآیند تولید انبوه آنها از سال 2017 آغاز خواهد شد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا