حسگر سنجش کالری می تواند رژیم غذایی بیماران دیابتی را کنترل کند

 به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،بسیاری از ما آن‌قدر اراده نداریم که قبل از خوردن غذا میزان کالری آن‌ها را پیداکرده و محاسبه کنیم. اما با کمک محصولی کوچک و قابل‌اجرا با نرم‌افزارهای تلفن همراه که دارای حسگر سنجش کالری به نام حسگر دیابت، هستند، شما می‌توانید در عرض چند ثانیه این کار را انجام دهید. با این حساب ممکن است بعد از فهمیدن میزان کالری موجود در یک قطعه پنیر، ساندویچ شکلات صبحانه یا ساندویچ بوقلمون، اشتهای خوردن آن‌ها را از دست دهید.

در بخش نمونه‌های آزمایشی نمایشگاه سی‌ای‌اس ۲۰۱۶، این کالری‌شمار به‌خوبی کارکرد، تمام غذاها را تشخیص داد و کالری آن‌ها را محاسبه کرد. بااینکه استفاده از این دستگاه برای افرادی که قصد رژیم گرفتن دارند ضروری به نظر نمی‌رسد، اما کاربرد پزشکی آن در زندگی روزمره‌ی ما گسترده‌تر است. به‌عنوان‌مثال، افراد دارای دیابت می‌توانند کالری‌های غذای روزانه‌ی خود را اندازه گرفته به همین دلیل زندگی منظم‌تری را داشته باشند. همین کارکردِ دستگاه باعث شد که مؤسسان شرکت، استرید و رمی بونس متوجه شوند که دخترشان دیابت نوع ۱ دارد. بخش اصلی این سیستم اس‌سی‌آی‌او نام دارد. این بخش یک اسکنر مولکولی بوده که توانایی شناخت مولکول‌های غذای شما را دارد و بانک اطلاعات آن می‌تواند انواع مختلف مواد مغذیِ داخل غذا را مشخص کند.

به این دلیل که این دستگاه تنها وسیله در نوع خود است، چیزی زیادی درباره‌ی آن نمی‌دانیم. قبل‌تر و در سال ۲۰۱۴ جی‌ای دستگاه کالری‌سنجی را به‌صورت آزمایشی ساخته بود. دستگاه دیگری هم می‌توانست میزان کالری مصرف‌شده توسط شما را محاسبه کند.

این دستگاه فقط در مورد غذاهای غیر مخلوط کارایی دارد.حسگر آن می‌تواند در مورد ارزش غذایی یک اِستیک، همبرگر گوشتی یا یک ورقه پنیر به شما اطلاعاتی بدهد. غذاهای مخلوط و محاسبه‌ی کالری آن‌ها کار دشواری بوده و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها بتوان این کار را انجام داد. با نگه‌داشتن این حسگر بالای غذا و بعد عکس گرفتن از آن غذا می‌توان میزان کالری موجود در غذا را اندازه گرفت. قیمت آن کمی گران، یعنی ۲۴۸ دلار است؛ اما کاربران واقعی این نوع دستگاه‌ها، مانند دیابتی‌ها با قیمت‌های بالای دستگاه‌های اندازه گیرنده ناآشنا نیستند و این دستگاه می‌تواند کمک بزرگی برای آن‌ها باشد. اسکنر مولکولی برای ما محیا بوده و می‌تواند تأثیر عظیمی در زندگی آینده‌ی ما داشته باشد.’

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا