ابداع روش جدیدتشخیص مالاریا با تست تنفسی

بیماری مالاریا که از طریق نوعی خاص از پشه ها به نام پشه آنوفل به انسان منتقل می شود ، یکی از مهمترین بیماری های انگلی و معضلات پیش روی جوامع ساکن مناطق استوائی و گرمسیر دنیا است .

بر اساس گزارش های رسمی ، همه ساله تعداد زیادی از مردم سراسر دنیا به این بیماری مبتلا شده و از عوارض آن رنج می برند . یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین عوامل در مداوای این بیماری و جلوگیری از انتشار آن ، تشخیص به موقع بیماری در فرد حامل این انگل است . به تازگی پژوهشگران استرالیائی روش جدید و نسبتا سریعی برای تشخیص این عامل شناسائی و ابداع کرده اند که بر اساس آن از نفس فرد مظنون به مالاریا ، نمونه برداری شده و با آنالیز و آزمایش تنفسی وی ، بیماری تشخیص داده می شود .

این روش به صورت رسمی از سوی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی عمومی استرالیا  Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization واقع در شهر سیدنی که به اختصار CSIRO نامیده می شود ، تائید شده است . در این آزمایش ها ، افرادی به صورت داوطلبانه به عامل مالاریا مبتلا شده و تحت کنترل قرار گرفتند . از این افراد نمونه برداری شده و آزمایش های تنفسی جهت تشخیص این بیماری روی آن ها انجام شد .

بیماری مالاریا معمولا به صورت عفونت حاد بروز کرده و دارای ویژگی ها و علائمی  مانند تب متناوب ، لرز ، بزرگی طحال و کم خونی است . متاسفانه بساری از افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند ، در صورت عدم دریافت کمک های پزشکی در زمان مناسب ، خواهند مرد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا