متخصصان سلول‌های بنیادین در ایران

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که با حمایت با دعوت از اساتید برجسته بین الملل  و با حمایت معاونت علم و فن‌آوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود. این کنگره با حضور 26 استاد و متخصص بین‌المللی و 30 متخصص ایرانی مقیم خارج از کشور برگزار می‌شود و همه این اساتید جزء اساتید برجسته در رشته‌های خوشان هستند.

 

این متخصصان از مراکز علمی سراسر دنیا از جمله قاره های اروپا، آسیای دور و کشور های آمریکا، پرتقال، ایرلند، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین، کره، مالزی، اتریش و هلند در دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی حضور یافته و به سخنرانی خواهند پرداخت.

 

همچنین نویسندگان مقالاتی که مقالاتشان برای ارائه در این کنفرانس پذیرفته شده است، هم در این نشست‌ها حضور داشته و سخنرانی خواهند کرد. این شرکت کنندگان از کشورهایی نظیر روسیه، پاکستان، عراق، هند، مالزی ، اردن هستند و از کشورهای همسایه ایران هم برای شرکت در این جشنواره متقاضی  وجود داشته که با ثبت‌نام در این مراسم حضور خواهند داشت.

 

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۶  در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

سلول بنیادی یا بن‌یاخته، سلولی است با توانایی تقسیم بالا که هنوز تقسیم نشده‌اند. یاخته‌های حاصل از تقسیم بُن‌یاخته‌ها یاخته بنیادی بیشتری می‌سازند و می‌توانند به انواع مختلف یاخته‌های دیگر دگرگونی و تمایز یابند و ممکن است در مسیر تمایز، برخی مانند یاخته‌های عصبی، قابلیت تقسیم شدن را از دست بدهند. سلول‌های بنیادی در جانداران چند سلولی دیده می‌شوند. در پستانداران دو نوع گسترده از یاخته‌های بنیادی وجود دارد؛ یاخته‌های بنیادی جنینی، که از توده سلول‌های داخلی بلاستوسیست جدا هستند، و سلول‌های بنیادی بالغ، که در بافت‌های مختلف یافت می‌شوند. در موجودات بالغ، سلول‌های بنیادی و نیایاخته‌ها به عنوان یک سیستم تعمیر برای بدن و بازسازی بافت‌های بالغ عمل می‌کنند. 

غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا