رونمائی از جدیدترین فناوری های هوائی در پاریس

پنجاه و دومین نمایشگاه بین المللی فناوری های هوانوردی پاریس (52nd International Paris Air and Space Show) از روز 19 ژوئن سال جاری آغاز به کار کرده و تا 25 ژوئن به فعالیت خود ادامه خواهد داد. (برابر با 29 خرداد تا 4 تیر ماه خورشیدی) این نمایشگاه در فرودگاه لی بورگت (Le Bourget) در نزدیکی پاریس در حال فعالیت بوده و در آن از جدیدترین فناوری های فضائی، هواپیماهای مسافربری، ترابری، جنگنده و … رو نمائی شده است.

این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد جهانی هوانوردی شناخته شده و همچنین قدیمی ترین نمایشگاه بین المللی در این حوزه محسوب می شود. این نمایشگاه از سال 1909 آغاز به کار کرده و از سال 1949 میلادی به بعد هر دو سال یکبار در سال های فرد، برگزار می شود.

بر اساس اظهار نظر کارشناسان، این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد جهانی هوانوردی شناخته شده و همچنین قدیمی ترین نمایشگاه بین المللی در این حوزه محسوب می شود. این نمایشگاه از سال 1909 آغاز به کار کرده و از سال 1949 میلادی به بعد هر دو سال یکبار در سال های فرد، برگزار می شود.

ساختار کلی و نظام این نمایشگاه کاملا مشابه نمایشگاه بین المللی فارنبروگ (Farnborough International Airshow) در بریتانیا  بوده و دارای چهار روز تخصصی است که طی آن بازدید عمومی از نمایشگاه وجود نداشته و پس از آن، درهای نمایشگاه به روی عموم مردم گشوده می شود.

این نمایشگاه با همکاری و مساعدت صنعت هوا و فضای فرانسه، و شرکت های هوائی دیگر از قبیل Groupement des industries françaises aéronautiques et spatiales (GIFAS) بر گزار می شود. بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان برگزار کننده نمایشگاه هوائی پاریس، در نمایشگاه های سال گذشته به طور متوسط 151 هزار و 500 کارشناس امور هوا و فضا و 204 هزار فرد عادی از فناوری های ارائه شده بازدید کرده و این رویداد از سوی بیش از 3 هزار و 250 خبرنگار از 80 کشور مختلف جهان پوشش داده می شود.

در این نمایشگاه علاوه بر ارائه و معرفی آخرین فناوری های هوانوردی در جهان، کشورها و شرکت های مختلف اقدام به عقد قراردادهای خرید و فروش انواع هواپیماهای مسافری، جنگی و … کرده و گفته می شود مهمترین قراردادهای فروش هواپیما در طول سال، در مدت زمان برپائی نمایشگاه هوائی پاریس منعقد می شوند. در این نمایشگاه تمامی شرکت های معتبر و مهم هواپیماسازی حضور داشته و به معرفی محصولات خود می پردازند.

گفتنی است این نمایشگاه در محوطه ای به مساحت 122 هزار و 500 متر مربع برپا شده و در نمایشگاه پیشین مبلغ قراردادهای منعقد شده بالغ بر 130 میلیارد یورو بوده است.

از جمله مهمترین فناوری های هوانوردی و هواپیماهای جدید ارائه شده در پنجاه و دومین نمایشگاه بین المللی فناوری های هوانوردی در پاریس می توان به بوئینگ 787-10 Dreamliner، ایرباس A380، A350-1000 و A321NEO  ، ایرباس ترابری A400M turboprop ،  بوئینگ 737 MAX 9 و 10 و جنگنده های رافائل که توسط شرکت Dassault ساخته می شود، اشاره کرد. در خاتمه گفتنی است امانوئل ماکرون، رئیس جمهور جدید فرانسه نیز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشت.

منبع: siae.fr

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا