برشی از جنگ جهانی دوم در اعماق دریا

لاشه یک کشتی غرق شده ایتالیایی در جنگ جهانی دوم پس از 77 سال از زمان غرق شدنش کشف شده است. ناوشکن آی تی ایریگلیر از نیروی دریایی ایتالیا در اعماق آب های دریای مدیترانه، در بیش از 3 هزار و 700 متر در شرایط خوب پیدا شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده تقریبا پس از 77 سال از غرق شدن یک ناوشکن نیروی دریایی ایتالیایی در جنگ جهانی دوم، لاشه آن در اعماق آب های دریای مدیترانه در امتداد پرتگاه مالت در منطقه گسل های دریایی شرق سیسیل کشف شد. این ناوشکن که به آن لقب آی تی ایریگلیر داده شده، در طول نبرد کیپ پاسرو در سال 1940 میلادی آسیب دیده و غرق شد.

تقریبا پس از 77 سال از غرق شدن یک ناوشکن نیروی دریایی ایتالیایی در جنگ جهانی دوم، لاشه آن در اعماق آب های دریای مدیترانه در امتداد پرتگاه مالت در منطقه گسل های دریایی شرق سیسیل کشف شد. این ناوشکن که به آن لقب آی تی ایریگلیر داده شده، در طول نبرد کیپ پاسرو در سال 1940 میلادی آسیب دیده و غرق شد.

لازم به ذکر است که خبر رسمی این کشف توسط شرکت ولکان، یک شرکت ایجاد شده توسط پل آلن از بنیانگذاران مایکروسافت اعلام شد. بر اساس گزارش های اعلام شده از شرکت ولکان، کشتی تحقیقاتی این شرکت، این کشتی را در ماه مارس سال جاری میلادی پیدا و شناسایی کرده است.

به گفته تیم تحقیقاتی کشتی پترل از شرکت ولکان، این سایت که بخشی از جنگ جهانی را به نمایش می گذارد، دست نخورده باقی مانده است. دیوید ریمز مدیر ارشد عملیات دریایی پل آلن، در بیانیه ای اعلام کرد: « با توجه به این مساله که این ناوشکن در جنگ آسیب دیده و غرق شده است، می توان گفت در حال حاضر در شرایط خوب و شگفت انگیزی قرار دارد. این ناوشکن در حالت قائم قرار گرفته و به  آسانی قابل شناسایی است. در اعماق 3 هزار و 700 متری، آب بسیار سرد بوده و دارای اکسیژن کمی است بنابراین این کشتی غرق شده نسبتا کمتر از حالت طبیعی دچار زنگ زدگی، خوردگی و پوسیدگی شده است.»

پس از اینکه این کشتی نظامی کشف شده و اقدامات لازم و اولیه برای شناسایی آن انجام شد، حروف AR حک شده بر روی بدنه کشتی، خوانده شد. بر اساس اسناد و مدارک و محل غرق شدن کشتی، مقامات رسمی نیروی دریایی ایتالیا، هویت ایتالیایی این ناوشکن غرق شده را تایید کردند.

کشتی تحقیقاتی پترل موفق به کشف این کشتی نظامی شده است. این کشتی تحقیقاتی از یک فن آوری ویژه زیر آب جهت انجام ماموریت های خود برای شناسایی و اکتشاف اکوسیستم اقیانوس استفاده می کند. اکتشافات پیشین این کشتی تحقیقاتی،  منجر به کشف کشتی جنگی ژاپنی موساشی در ماه مارس سال 2015 میلادی شده بود که باعث شد تا تورهای گردشگری زیر آب برای تماشای این کشتی ژاپنی ایجاد شود.

منبع: livescience

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا