توسعه یک فناوری پوشیدنی برای نظارت بر عملکرد ریه

به گزارش سیناپرس از ایسنا و به نقل از گیزمگ، طبق آمار به دست آمده از دانشگاه اوهایو، بیش از نیمی از بیمارانی که به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان بستری می‌شوند در حدود 6 ماه بعد به دلیل تجمع مایعات در ریه ناچار به مراجعه مجدد به بیمارستان می‌شوند.

این فناوری پوشیدنی که "SensiVest" نام دارد و به یک تبلت متصل است، باید روزانه به مدت 90 دقیقه توسط بیمار پوشیده شود.

بر اساس یک فناوری نظامی که از رادار برای دیدن پشت دیوارها استفاده می‌کنند، این فناوری نیز به گونه‌ای طراحی شده است که امواج رادیویی از جلیقه وارد شده و از قفسه سینه بیمار عبور می‌کند و به یک گیرنده در پشت این فناوری می‌رسد.

 محققان با تجزیه و تحلیل نحوه عبور این امواج از ریه و میزان از هم گسیختگی آنها در طول این فرآیند، می‌توانند تعیین کنند که چه میزان مایعات در آنجا وجود دارد.

داده‌هایی که به صورت روزانه از این فناوری به دست می‌آیند در یک سرور مبتنی بر فضای ابری جمع آوری شده و به این ترتیب پزشکان می‌توانند از دفتر کار خود به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

پزشکان از این طریق می‌توانند بر روند پیشرفت مشکلات قبل از اینکه علائمی در بیمار دیده شود نظارت کنند و درمان‌های مناسبی مانند تغییر دارو را برای وی توصیه کنند.

اگر چه آزمایش این فناوری هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، اما به گفته محققان این فناوری پوشیدنی می‌تواند تا 87 درصد خطاهای تشخیصی بیمارستانی را کاهش دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا