مادر تمام پروژه هایی هوش مصنوعی آمد

عدم اظهار نظر تیم کوک مدیرعامل اپل درباره تلاشهای این شرکت در زمینه ساخت خودروی خودران همواره برای کارشناسان و رسانه ها جالب توجه بوده است تا جایی که آنها این پروژه را محرمانه توصیف می کردند.

حالا اما تیم کوک که همین چند روز پیش انبوهی از نرم افزار و سخت افزارهای جدید ساخت اپل را در کنفرانس توسعه دهندگان معرفی کرده بود باز هم خبرساز شد و این بار رسما از پروژه فعالیت شرکت اپل در زمینه فناوریهای مرتبط با خودروهای خودران پرده برداشت.

وی گفت که اپل در حال تجمیع سرمایه های لازم برای توسعه فناوریهایی است که برای کنترل خودروهای خودران به کار گرفته می شوند.

با این حال او باز هم از بیان اینکه اپل در حال ساخت خودروی خودران خود است خودداری کرد.

وی در گفتگویی که با تلوزیون بلومبرگ داشت افزود: ما بر روی سیستمهای خودکار متمرکز هستیم و مثل روز روشن است که یکی از اهداف چنین سیستمهایی خودروهای خودران هستند. البته کاربردهای دیگری هم وجود دارد. ما به این پروژه به عنوان مادر تمام پروژه های هوش مصنوعی نگاه می کنیم.

تیم کوک حتی گفت: این پروژه احتمالا یکی از دشوارترین پروژه های هوش مصنوعی است که تاکنون روی آن کار شده است.

پیشتر و زمانی که گزارشهایی درباره علاقه اپل به سرمایه گذاری در زمینه خودروهای خودران مطرح بود همگان تصور می کردند که این شرکت تنها تلاش می کند که پروژه سایر خودروسازان شاخص را به چالش بکشاند.

اما با درز اطلاعاتی درباره پروژه محرمانه Titan معلوم شد که اپل کار بر روی خودروی خودران را به طور جدی دنبال می کند.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : theguardian

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا