آمادگی جهاد دانشگاهی برای انجام ماموریت‎های جدی در عرصه علم و فناوری و پژوهش

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر سیدحمیدرضا طیبی روز دوشنبه در دیدار مدیران جهاددانشگاهی کشور و استان با استاندار قم گفت: جهاددانشگاهی از بنای تاسیس خود به دنبال رفع چالش‎های مهم کشور در عرصه‎های علمی، فرهنگی، دانشی و… بوده است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص مسئولیت های دستگاه‎های مختلف در راستای رشد و توسعه کشور، افزود: جهاد دانشگاهی نیز به دنبال ایجاد فضای جدید برای ماموریت‏‎های مهم در عرصه توسعه فناوری و رشد کشور بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه جهاد به دنبال توانمندساختن مراکز مختلف استان‎ها برای انجام یک یا دو فعالیت چشمگیر و شاخص است که در این زمینه می‎توانند کمک جدی به توسعه استان قم و کشور کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل در این بخش، بحث مدیریت فناوری است چرا که انتقال دانش های نوین این چنین رخ می‎دهد، گفت: می‎توان به جای در اختیار قرار دادن بازار کشور برای خارجی ها؛ آنها به شکل محدود وارد بازار شوند تا فناوری نوین و کارآمد آنها را در بخش‎های مورد نیاز به شکل برندی وارد کشور کرد.

طیبی اظهارکرد: جهاددانشگاهی قم در عرصه درمان ناباروری فعالیت‎های خوبی انجام داده است که امیدواریم در آینده به توسعه و رشد خود ادامه دهد و مدیران عالی استان نیز به حمایت از این فعالیت‎ها بپردازند.

وی افزود: از دیگر سوی در دوره جدید بنا داریم که این مرکز بتواند یک یا دو حوزه جدی و قوی را در استان فعال کند که این دو حوزه با توجه به پتانسیل‎های گسترده جهاد، می‎تواند توان استان را در عرصه‎های شاخص ارتقای چشمگیری دهد.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به توانمندی‎های جهاددانشگاهی در زمینه‎های گوناگون گفت: امروزه جهاددانشگاهی در عرصه خدمات پزشکی، آزمایشگاهی، سلول درمانی، درمان سرطان، گیاهان دارویی، صنایع دریایی، نفت گاز و صنایع مخابراتی و…. گام‎های بسیار ارزشمندی را برداشته است که امیدواریم در آینده این توسعه را در استان قم در بخش‎هایی که بیشترین نیاز استان را تشکیل می‎دهد نیز شاهد باشیم.

طیبی عنوان کرد: به نظر می‌رسد این شکل صرف بودجه‎های پژوهشی درکشور ناقص است و این پژوهش‎ها باید به شکل ماموریت محور تقسیم شود و نتیجه نیز به خوبی استحصال شود تا این نتایج در کنار هم به یک نتیجه واحد برسند.

وی ادامه داد: زمان آزمون و خطا وجود ندارد و نباید صبر کرد که نسل جوان کشور پیر شود تا به نتیجه برسیم بلکه اقتصاد مقاومتی به دنبال استحصال نتایج قوی و درست و سریع است.

در این دیدار ، مهندس سیدمهدی صادقی استاندار قم؛ جهاددانشگاهی واحد استان قم، را از نهادهای باکیفیت و پرثمری دانست که با نیروی کم ولی کارآمد فعالیت‎های گسترده‎ای را در استان رقم زده است.

وی در ادامه گفت: جهاددانشگاهی از نهادهای بسیار فعال استان قم و کشور در عرصه‎های علمی، فرهنگی، آموزشی و خدمت رسانی است. این نهاد در استان قم با نیروی اندک و بهره وری بالا نمونه دستگاهی است که با کیفیت بالا، کارآمد و پیگیر و جهادی اقدامات بسیار ارزشمندی را دنبال کرده است.

مهندس صادقی تصریح کرد: آقای فقیه زاده رئیس سابق جهاددانشگاهی واحد استان قم، از جمله مدیران بسیار کوشا و پرتلاشی بود که به رغم مشکلات بسیار، با پیگیری و توانایی مجموعه تحت امرش، مشکلات را سپری و فعالیت‎های فاخری همچون ایجاد مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری را در استان ایجاد کرد.

استاندار قم بیان کرد: فعالیت‎های جهاددانشگاهی استان قم در زمینه‎های مختلف قابل اعتنا و چشمگیر است که باید این فعالیت‎ها هر روز افزایش یافته و استان نیز آمادگی حمایت از این فعالیت‎ها را دارد.

 صادقی در پایان بیان کرد: امیدواریم با گشایش‎های خوبی که در آینده کشور شاهد خواهیم بود به روند رو به رشد خود و حمایت از نهادهایی چون جهاددانشگاهی واحد استان قم اقدام کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا