گسترش همکاری‌های علمی دانشگاه امیرکبیر با سازمان بنادر و دریانوردی

دکتر احمد معتمدی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: این دانشگاه همواره برنامه‌ای را انتخاب کرده که با هدف حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه نسل یک و دو است، افزود: اکثر دانشگاه‌های دنیا در بحث اقتصاد کشور تاثیرگذار هستند و از تکنولوژی درآمد دارند.

به گفته وی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه آموزش و پژوهش با بسیاری از دانشگاه‌های دنیا همچون دانشگاه‌هایی در آلمان، فرانسه، هلند و …. همکاری می‌کند و ارتباط نزدیک دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه ما آمادگی داریم که همه جانبه با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری‌های لازم را داشته باشیم، افزود: دانشکده مهندسی دریای دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌تواند با این سازمان ارتباط خوبی برقرار کند.

معتمدی با اشاره به این تفاهم‌نامه عنوان کرد: این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از توانمندی‌های فنی و علمی در راستای گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی، آموزشی و مشاوره‌ای با سازمان بنادر منعقد می‌شود.

در ادامه محمد سعیدنژاد، مدیر سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: ظرف 3 سال گذشته 14 تفاهم نامه مشابه با دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه صنعتی امیرکبیر منعقد کرده‌ایم تا بتوانیم به خوبی از بدنه علمی کشور استفاده کنیم.

وی افزود: این پروژه‌ها در راستای اجرایی شدن پایان‌نامه‌های کاربردی و پروژه‌های ارشد و دکترا است؛ سازمان بنادر از پروژه‌های دکترا تا سقف 12 میلیون تومان و از پروژه‌های ارشد 4 میلیون تومان حمایت می‌کند.

سعیدنژاد با بیان اینکه دانشگاه‌ها یکی از رویدادهای اصلی توسعه علم در ایران هستند، خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه نیز برای استفاده از این فرصت خواهد بود  که امیدواریم از این ظرفیت، موقعیت و  امکانات به خوبی بهره ببریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا