نخستین مسابقه ملی طراحی و ساخت الکتروموتور پربازده

به گزارش سیناپرس،به نقل ازایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، اولین مسابقه ملی طراحی و ساخت الکتروموتور پربازده با همکاری مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و متخصصان حوزه موتورهای الکتریکی پیشرفته پژوهشگاه نیرو و به میزبانی پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف تدارک یافته است.
برگزاری این رقابتهای فنی با هدف رفع چالش های پیش روی توسعه و کاربرد فناوری موتورهای الکتریکی پیشرفته (پربازده) و همچنین چالش های استفاده و کاربرد گسترده نسل جدید موتورهای الکتریکی و نهایتا افزایش بهره وری مصرف انرژی الکتریکی در موتورهای الکتریکی مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله لوازم خانگی در دستور کار قرار گرفته است.
کاهش تلفات انرژی موتورهای الکتریکی و کاهش مصرف انرژی الکتریکی، پیشروی در امر پژوهش با رویکرد دستیابی به مرزهای دانش، سنجش پتانسیل و توانمندی های داخل کشور، احصاء فناوری های داخل و بومی سازی فناوری های مرتبط با این بخش، سوق دادن فعالیت های علمی و فناورانه به منظور رفع چالش ها و مشکلات صنعت در حوزه موتورهای الکتریکی و رقابتی کردن طرح های فناورانه در حوزه موتورهای الکتریکی از دیگر اهداف و ماموریت های نخستین مسابقه ملی الکتروموتور پربازده است.
ارسال 'طرح پیشنهادی اولیه' به دبیرخانه مسابقات طراحی و ساخت الکتروموتور پربازده تا تاریخ 20 تیرماه 96 به منزله ثبت نام تیم ها در مسابقه تلقی می شود و هزینه ای برای ثبت نام کنندگان درنظر گرفته نمی شود.
در جریان این مسابقه پس از مراحل طراحی که شامل طراحی مفهومی (طرح پیشنهادی اولیه) و طراحی اجزا است، به 10 تیم اول از میان تیم های شرکت کننده کمک هزینه ساخت اهدا می شود تا شرکت کنندگان برتر این مسابقه با پشتوانه لازم وارد مرحله نهایی این مسابقه شوند و در نهایت به تیم های برنده، جوایز نقدی اعطا خواهد شد.
شرکت های دانش بنیان و فناور صنعت الکتروموتور و درایو، شرکت های تولید کننده الکتروموتور و درایو، افراد حائز فناوری و نوآور در بخش صنعت الکتروموتور و درایو و موسسات و مراکز علمی آموزشی و پژوهشی از مخاطبان اصلی این مسابقه خواهند بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا