نخستین رویداد کارآفرینی سلول‌های بنیادی برگزار می شود

به گزارش مهر، این نخستین بار است که رویداد کارآفرینی با موضوعیت سلول‌های بنیاد و پزشکی بازساختی در مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور برگزار می‌شود.

این رویداد ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت سال جاری با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و تحت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

با توجه به بین رشته‌ای بودن این علم، رشته‌های مختلفی امکان حضور در  نخستین رویداد کارآفرینی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را دارند که از جمله آنها می‌توان به مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، رشته‌های زیست مواد اشاره کرد.

گرایش‌های علوم پایه از جمله زیست‌شناسی در تمام گرایش‌ها، فیزیک، شیمی و ریاضی نیز از جمله گرایش‌هایی که می‌توانند در این رویداد شرکت کنند هستند.

با توجه به اهمیت اخلاق و حقوق در حیطه سلول‌های بنیاد و پزشکی بازساختی و حتی هنر و معماری اماکن سلول‌های بنیادی، علاقه‌مندان در این زمینه‌های هم می‌توانند در این رویداد کارآفرینی شرکت کنند.

رشته‌های علوم پزشکی مانند دندان‌پزشکی و دامپزشکی، رشته‌های علوم پایه مانند مهندسی بافت، سلول‌های بنیادی، علوم آزمایشگاهی، نانو فناوری پزشکی، بیوتکنولوژی پزشکی نیز از جمله ذی‌نفعان این رویداد هستند.

نخستین رویداد کارآفرینی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در چهار محور حیطه مهندسی پزشکی و تجهیزات، محور دوم در حیطه علوم و فناوری همگرا، محور سوم زیرساختی و محور چهارم زیست‌شناسی و علوم پزشکی است.

در این رویداد کارآفرینی که یک دوره سه روزه است، از مرحله تولید ایده قدم برداشته شده و ایده‌ها توسط مربیان بر اساس مدل کسب و کار پرورش داده می‌شود که روز آخر داوری می‌شود.

بهترین مسیر برای رشد و توسعه فناوری‌های نوین به ویژه فناوری‌هایی که بین رشته‌ای هستند و نیاز به تیم سازی دارند چنین رویدادهای کارآفرینی خواهند بود.

برای دانشجویانی که در حیطه فناوری و کارآفرینی و همچنین دانشجویانی که در حیطه سلول‌های بنیاد و پزشکی بازساختی فعالیت دارند تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

نخستین رویداد کارآفرینی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی  با محوریت مهندسی پزشکی و تجهیزات، فناوری‌های همگرا، زیست‌شناسی و پزشکی، زیرساختی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری در تبریز برگزار می‌شود.