تعجب، یادگیری کودکان را بهبود می‌بخشد

به گزارش ایسنا، محققان دریافته‌اند، کودکان کمتر از یکسال بیشتر علاقه‌مند کارهایی می‌شوند که به ظاهر غیرممکن است مانند رد شدن از یک دیوار بلند یا معلق ماندن در هوا بدون هیچ وسیله‌ای که او را نگه دارد.

 

به گفته محققان، انسان دارای یکسری دانش‌های اصلی درباره اینکه همه چیز باید در چه الگویی کار کند، است و این باعث می‌شود تا کودک دنیای پیرامون خود را بهتر بشناسند. کودک با استفاده از آنچه که از پیش می‌دانسته، فرصت ویژه‌ای را برای یادگیری به دست می‌آورد.

 

پروفسور فیگنسون سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه کارولینای شمالی تأکید می‌کند: وقتی بچه‌ها متعجب می‌شوند، بهتر یاد می‌گیرند و فرصتی پیدا می‌کنند تا دریابند که دنیای پیرامونشان چگونه رفتار می‌کند. این یافته‌ها حاکی از این است که طبیعت و پرورش جایگزین یکدیگر نیستند، اما باهم در تعامل بسیار نزدیک هستند.

 

مشاهداتی که درباره رفتار کودکان صورت گرفته، از این ایده حمایت می‌کند که وقتی کودکان از دیدن آنچه از دانش اصلی آنها فراتر می‌رود، متعجب می‌شوند، آنها را مشتاق به یادگیری بیشتر درباره جهان می‌کند؛ اما دانشی که همراه با فطرت خود کسب کرده‌اند، به آنها قدرت پیش‌بینی درباره اتفاقات اطرافشان را می‌دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا