ترافیک به باد فراموشی سپرده می شود

کاتیس المستر سورد، عضو شورای آینده جهانی حرکت، در مصاحبه با مجمع جهانی اقتصاد، پیش بینی خود را از وضعیت ترافیک تا سال 2030 میلادی تشریح کرد.

به گفته المستر، در تمام نقاط جهان، شهرها به سرعت درحال گسترش هستند. یکی از اصلی ترین عواملی که تعیین کننده لذت بردن مردم از زندگی روزمره است، مدت زمان صرف شده در ترافیک یا انتظار برای رسیدن اتوبوس است. کیفیت ترافیک شهری با بسیاری از مسائل دیگر در ارتباط است: سلامت بدلیل تولید گازهای گلخانه ای و تصادفات؛ رشد اقتصادی بدلیل زمان از دست رفته کارگران و محصولاتی که باید توسط آنها تولید شوند.

ترافیک شهری در سال 2030

المستر پیش بینی می کند که در آینده نه چندان دور، افراد به جای استفاده از خودروهای شخصی، از خودروهای خودران استفاده می کنند که با سیستم های یکپارچه به یکدیگر متصل بوده و سیستم های مدیریت ترافیک هوشمند، حرکت آنها را کنترل می کند.

همچنین می توان پیش بینی کرد که تا سال 2030، سیستم های حمل و نقل تمام خودکار، در اشکال مختلف از خودروهای خودران، اتوبوس، قطار، دوچرخه از طریق فناوری پیشرفته یکپارچه شده و علاوه بر حل مشکل ترافیک، به کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی نیز کمک می کنند. 

سیستم های یکپارچه حمل و نقل

آینده ای نزدیک را تصور کنید که در آن، یک اپلیکیشن به صورت آنی تمامی اطلاعات مورد نیاز شامل: مسیر، مدت زمان رسیدن با دوچرخه، خودرو، اتوبوس یا حتی با پای پیاده را به کاربر ارائه می دهد؛ محل پارک نزدیک ترین خودروی خودران را بر روی نقشه مشخص می کند؛ زمان رسیدن نزدیک ترین قطار یا اتوبوس را مشخص کرده و ترکیبی از اطلاعات مختلف شامل هزینه استفاده از هر وسیله، مدت زمان رسیدن به مقصد و حتی میزان آلایندگی را بصورت دقیق ارائه می کند.

پیش بینی بلومبرگ از آینده بازار فروش خودروهای خودران تا سال 2035 نیز نشان می دهد که این بخش با رونق چشمگیری مواجه شده و این خودروها 25 درصد سهم بازار فروش خودرو را به خود اختصاص خواهند داد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: weforum

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا