مهاجران مجرم نیستند

« روبرت آدلمان» استادیار جامعه‌شاسی در دانشگاه بوفالو و نویسنده ارشد این تحقیق می‌گوید:« تحقیق ما شواهد قوی و پایداری فراهم کرده که نشان می‌دهد، به طور متوسط در مناطق شهری آمریکا هیچ رابطه‌ای بین افزایش جرم و افزایش تعداد مهاجران وجود ندارد».  این نتایج نشان می‌دهند که مهاجرت باعث افزایش جرم نشده است و در واقع انواع جرم مثل دزدی، قتل جیب بری و … در مناطقی که مهاجران بیشتری در آن حضور دارند پایین تر است. آدلمان می‌گوید:« نتایج بسیار واضح هستند،این مطالعه‌ای است که برای طولانی مدت و در سراسر آمریکا انجام شده است».

آن طور که این مطالعه می‌گوید نتایج قبلی هم که بر اساس تعداد بازداشت‌ها و آمار توهین‌ها تهیه شده است نشان می‌دهد بیشتر افراد مهاجری به دنیا آمده کمتر از متولدان این کشور تمایل به جرم دارند. آدلمان می‌گوید:« این یافته‌ها در شرایط فعلی سیاسی بسیار حیاتی هستند و یافته‌های این مطالعه و مطالعات قبلی نشان می‌دهند برخلاف تبلیغات وگفته‌ها مهاجران کمتر از دیگران تمایل به رفتارهای غیر قانونی دارند».

برای این مطالعه محققان به جای مطالعه روی افراد به دنبال این موضوع گشتند که آیا یک الگوی مهاجرت بزرگ باعث افزایش جرم و جنایت شده است یا نه. محققان با بررسی 200 منطقه شهری با استفاده از داده‌های سنا و میزان جرم و جنایت در 40 سال گذشته نشان دادن  مهاجرت، حتی در ابعاد گسترده هم باعث افزایش جرم و جنایت نشده است. این مطالعه امیدوار است افسانه‌ها مطرح شده علیه مهاجران را با انتشار این اطلاعات و اطلاعات مشابه اصلاح کند. آدلمان می‌گوید:« ما ادعا نمی‌کنیم که مهاجران نقشی در جرم ندارند، اما می‌گوییم که به نسبت جمعیت آن‌ها حتی نقش کمتری در بروز جرم دارند». 

علی رنجبران

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا