تولید نرم افزاری برای اضافه‌کردن لبخند به چهره کاربر

 به گزارش ایرنا از ساینس دیلی، این برنامه که برای سیستم‌عامل iOs‌ طراحی شده است، علاوه بر اضافه کردن لبخند به چهره کاربر، امکان پیر و جوان کردن چهره کاربر، تغییر جنسیت و شبیه سازی حالت عصبانیت کاربر را در اختیار می‌گذارد. احتمالا تغییر جنسیت عکس، یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار محسوب می‌شود و در اغلب موارد نتایج قابل قبولی را در اختیار می‌گذارد. اما به دلایلی تصاویری که با استفاده از این ویژگی تولید می‌شوند، ابعاد بسیار کوچکی دارند.

این برنامه فرآیند تغییر عکس‌ها را با استفاده از شبکه‌های عصبی و پردازش ابری انجام می‌دهد. این شبکه‌های عصبی از ابتدا توسط شرکت Wireless Lab آموزش دیده‌اند و این شرکت مدعی است که هیچ ابزار تجاری دیگری قادر نیست تصاویر را با این دقت و کیفیت تغییر دهد. تصاویری که با استفاده از این ابزار ویرایش می‌شوند، برای مدتی روی سرورهای شرکت ذخیره می‌شوند تا در صورتی که کاربر بخواهد فیلترهای مختلفی را روی آن‌ها اعمال کند، در حجم تبادل اطلاعات صرفه‌جویی شود. البته این تصاویر پس از مدت کوتاهی از حافظه سرورها حذف می‌شوند.
با وجود این که برنامه FaceApp ابزاری برای سرگرمی و تفریح است، این واقعیت را بیش از پیش آشکار می‌کند که هوش مصنوعی موجب تسهیل روزافزون فرآیند دستکاری و تغییر عکس‌ها و تصاویر دیجیتالی می‌شود.
به گفته شرکت تولید کننده برنامه FaceApp نسخه اندروید این برنامه مراحل پایانی تولید را سپری می‌کند و به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا