طراحی علمی تجهیزات ورزشی در بوستانها

 یکی از مجریان این طرح با اشاره به سابقه ساخت دستگاه های بدن سازی در جهان و ورود آن به ایران در سال 1384 گفت: نخستین دستگاه های بدن سازی در پارک ملت تهران نصب شد.

آیدا قاری افزود: اکثر کاربران این تجهیزات مبتدی بوده و با حرکات صحیح ورزشی این دستگاه ها آشنایی ندارند، همچنین استاندارد بودن این تجهیزات و عوارض ناشی از استفاده از آنها نیز همواره مورد نقد متخصصان بوده است.
دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مهندسی ورزش ادامه داد: بررسی و تحقیق در خصوص جدیدترین دستگاه ها و تجهیزات ورزشی تمرین دهنده پرکاربرد با هدف طراحی و ساخت بهینه تجهیزات پارک ها اغاز شد.
دیگر مجری این طرح با بیان اینکه دستگاه های ساخته شده دارای ابعاد استاندارد و مشابه دستگاه های روز دنیا هستند، گفت: برای سهولت در استفاده از این تجهیزات در خم کاری ها از لوله های 45 و 90 درجه استفاده شده است.
کیانا دانشور افزود: دستگاه طراحی شده ایرانی همانند نمونه های خارجی آن دارای قطعات و بخش های مختلف است که ماهیچه سه سر، شانه ها، قفسه سینه و پشت، شکمی، عضلات دو سر، و پشت انسان را تمرین می دهد.
وی با اشاره به نصب جعبه قابل تنظیم پلایومتریک بر روی این دستگاه، اظهار کرد: درجه های تنظیم 12،16، 20 و 24 تعبیه شده برای تمرین و تقویت عضلات پاها، قلب، باسن و شکمی استفاده می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا