حمايت از مخترعان، نوآوران و ترويج مباحث مربوط به حوزه مالکيت فکري

دکتر انور شلماشي مديرکل دفتر مالکيت فکري، گفت: با توجه به رسالت اين دفتر و بر اساس هدف‌هاي تعيين شده، به منظور گسترش همکاري‌ با مراكز آموزشي، تحقيقاتي و پژوهشي جهت شناسايي مخترعان و نخبگان، بکارگيري و استفاده از توانمندي‌هاي سازمان در جهت حمايت از مخترعان و ترويج مباحث مربوط، دفتر مالكيت فكري در هفدهمين نمايشگاه پژوهش، فناوري و فن بازار حضوری فعال خواهد داشت.

مديرکل دفتر مالکيت فکري افزود: به منظور نشان دادن جايگاه ويژه دفتر مالكيت فكري سازمان در اين نمايشگاه، كه همه ساله با مشاركت گسترده دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌هاي علم و فناوري و شركت هاي فعال در زمينه تجاري سازي برپا مي‌گردد، برنامه ريزي‌هاي خوبي تدارك ديده شده، كه به طور خلاصه مي‌توان به برگزاری سه کارگاه از سلسله مباحث مالکیت فکری با عناوین "آشنايي با مفاهيم مالكيت فكري"، "آشنايي با نحوه اعتبارسنجي اختراعات" و "آشنایی با نحوه جستجو در منابع اطلاعاتی پتنت" ، ارائه خدمات مشاوره‌اي در زمينه‌هاي ثبت اختراعات در داخل و خارج كشور، انجام امور اعتبارسنجي اختراعات و پذيرش استعلام‌هاي ارسالي از سوي اداره ثبت اختراع در محل نمايشگاه اشاره کرد.

وي تصريح کرد: همكاران اين دفتر در مدت برگزاري نمايشگاه با ارائه مشاوره‌هاي فني تخصصي از يک سو و حضور در بخش فرهنگ سازي و ترويج مالکيت فکري، آمادگي پاسخ گويي به سوالات متقاضيان را دارند. همچنين دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی می‌توانند ضمن بازدید از نمایشگاه، با شرکت در کارگاه‌های آموزشی دفتر مالکیت فکری، گواهی‌نامه شرکت در دوره دریافت کنند.

برنامه کارگاه‌هاي آموزشي

دفتر مرکزي ارتباط با دانشگاه ها و صنعت برنامه کارگاه‌هاي آموزشي سازمان در هفدهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري کشور را اعلام کرد. سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران با ارائه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري، توانمنديهاي فناورانه، شركت‌هاي دانش بنيان، ارائه مشاوره‌هاي علمي در زمينه هاي تجاري سازي و مالكيت فكري و برگزاري كارگاههاي آموزشي تخصصي در اين نمايشگاه در سالن 8-9حضور فعال دارد.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا