انتقاد از سرمایه‌گذاری کم در بخش گرافن انگلستان

یک شرکت در شمال شرق انگلستان اقدام به تولید تجاری گرافن کرده است. گرافن ماده‌ای جادویی است که کشف آن در سال 2004 دریافت جایزه نوبل را به همراه داشت. تولید تجاری این ماده توسط این شرکت اندکی بعد از انتقاد MP انجام شده است؛ این سازمان اخیراً از صنایع بریتانیا به جهت شکست در سرمایه‌گذاری روی این ماده انتقاد کرده بود.
کمیته انتخاب علم و فناوری MP اخیراً پرسشنامه‌ای برای توسعه و تجاری‌سازی گرافن توزیع کرده است. این پرسشنامه بعد از 120 میلیون پوند سرمایه‌گذاری عمومی روی تحقیقات 5 ساله در این حوزه، انجام شد. هر چند بعد از انتقاد این سازمان، شرکت اپلاید گرافن متریالز اولین سفارش تولید و کاربرد تجاری را برای نانوپلاکت گرافنی دریافت کرد. این سفارش توسط شرکت سنچرکامپوزیت انجام شده تا گرافن مورد نیاز برای تقویت ساختارهای کامپوزیتی را از این شرکت خریداری کند. سنچر کامپوزیت قصد دارد تا از گرافن برای تقویت چوب‌های ماهیگیری استفاده کند.
جان مابیت از مدیران شرکت اپلاید گرافن می‌گوید که قرارداد بعدی نیز احتمالاً سال آینده منعقد شود؛ این قرارداد برای تأمین گرافن به منظور استفاده در رنگ‌های ضدخوردگی است. گرافن تولید شده توسط این شرکت قابلیت بهبود مقاومت در برابر نفوذ رطوبت را داراست.
مابیت می‌گوید: «گرافن خودش نمی‌تواند به تنهایی فروش داشته باشد، بلکه باید به مردم ثابت کنید که ترکیب آن با دیگر مواد چه ویژگی‌هایی می‌تواند ایجاد کند. ما راهکاری ارائه می‌کنیم تا با استفاده از آن بتوان هزینه تولید را کاهش داد و در عین حال دیگر ویژگی‌های ماده را بهبود داد. در حال حاضر بین 25 تا 40 شرکت در سراسر جهان وجود دارند که گرافن تولید می‌کنند. این شرکت‌ها در شرایط مشابه ما بوده و از نظر حجم تولید و فروش همانند ما هستند.»
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،البته روش تولید گرافن این شرکت که به صورت پتنتی به ثبت رسیده با دیگر روش‌های مورد استفاده توسط شرکت‌ها تفاوت دارد. این روش مبتنی بر استفاده از کراک کاتالیستی الکل است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا