دیدار با شخصیت های تاریخی به جای پوکمون ها

انجمن مشاوره شهری مسکو به تازگی و با توجه به رواج بازی موسوم به پوکمون، پیشنهادی جدید و فرهنگی ارائه کرده که می تواند جایگزین جنون فراگیر این بازی در سراسر جهان شود. بر اساس این پیشنهاد، در سبک بازی جدید ارائه شده، کاربران به جای اینکه به دنبال شخصیت های تخیلی و کارتونی پوکمون بروند، باید به مراکز فرهنگی و تاریخی سر زده و از بخش هایی خاص از آن ها عکسبرداری کنند.

در این نسخه به روز رسانی شده بازی پوکمون، زمانی که کاربران به فاصله پنجاه متری از سوژه های فرهنگی مورد نظر می رسند، قادر به مشاهده مجازی شخصیت های فوق از طریق موبایل هایشان بوده و می توانند با آن ها ارتباط برقرار کنند.

 برای نمونه در پیشنهاد ارائه شده توسط این انجمن؛ مجسمه و آثار شاعران و مشاهیر ادبی و تاریخی مانند آلکساندر پوشکین ، یوری گاگارین و دیگر مفاخر ملی به عنوان جایگزین و هدف اصلی تصویر برداری معرفی شده اند.

بازی پوکمون که از جمله بازی های واقعیت افزوده محسوب می شود با تلفیق و ترکیب دنیای مجازی و واقعی موجب برقراری ارتباط بین این دو فضا شده و کاربران می توانند برخی موجودات تخیلی را از طریق تلفن همراه خود در فضای واقعی اطراف مشاهده کنند. در این بازی، کاربران با استفاده از نقشه های شهری باید به مراکز عمومی سر زده و هر یک از شخصیت های مورد نظر خود را در محلی ویژه و مرتبط با کاربری آن موجود شناسائی کنند. این ایده جذاب با موفقیت زیادی همراه بوده و کاربران این بازی در سراسر جهان استقبال شایانی از آن انجام داده اند ولی تلفیق دنیای واقعی و مجازی و ازدحام افرادی که به دنبال سوژه های مجازی خود وارد یک محیط واقعی می شوند، از مهمترین مشکلاتی است که در رابطه با این بازی رخ داده است.

بر اساس پیشنهاد انجمن فوق، می توان از جاذبه ها و جذابیت این بازی برای شناسائی و معرفی فرهنگ و تاریخ هر منطقه استفاده کرد. در همین رابطه اداره فناوری اطلاعات مسکو در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که از پایان ماه جاری میلادی کاربران روسی قادر به به روز رسانی این بازی در پلی استور  و اپ استور بوده و به این ترتیب قابلیت جدیدی به بازی افزوده می شود که کاربران بازی پوکمون بر اساس آن باید به مراکز تاریخی و فرهنگی سر زده و تصاویری از آن ها تهیه کند.

در این نسخه به روز رسانی شده بازی پوکمون، زمانی که کاربران به فاصله پنجاه متری از سوژه های فرهنگی مورد نظر می رسند، قادر به مشاهده مجازی شخصیت های فوق از طریق موبایل هایشان بوده و می توانند با آن ها ارتباط برقرار کنند.

انجمن مشاور شهری مسکو اعتقاد دارد با این تغییر در بازی پوکمون؛ علاوه بر ارائه و معرفی فرهنگ و تاریخ غنی شهر، می توان مردم را به قدم زدن بیشتر و مراجعه به مراکز تاریخی – فرهنگی ترغیب و اطلاعات آن ها را درباره مشاهیر افزایش داد.

منبع: efe

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا