کشفیات جدید از شهر باستانی پمپئی

در حقیقت روز نوزدهم اکتبر سال 79 میلادی برای ساکنین دو شهر باستانی پمپی و هرکولانیوم ، روز پایان جهان بود زیرا در این روز کوه آتشفشانی وزوو با فورانی ناگهانی مردم شهر را غافلگیر کرد. در ابتدا مقادیر زیادی گاز سمی از دهانه این کوه خارج شده و این موضوع سبب مرگ مردم این دو شهر شده و سپس قشری از خاکستر روی همه چیز را پوشاند تا در نهایت لایه ای قطور از مواد مذاب بر روی شهر و ساکنان آن قرار گرفت. به این ترتیب یک شهر باستانی با مردمان و ساکنانش به همان صورت اولیه برای هزاران سال باقی ماندند. 

کاوش های جدید انجام شده در شهر پمپئی منجر به کشف مغازه ای شده است که در ان آن بقایای اسکلت چهار انسان و مقادیری سکه طلا به دست آمد. در این مغازه همچنین زنجیری از طلا و گردن آویز های زینتی نیز به کشف شد.

پس از فوران دود و خاکستر، مواد مذاب این کوه آتشفشان شروع به فوران کرد . بنا به شدت و گسترش مواد مذاب، به نظر می رسد فوران این مواد نه مایل (برابر با حدودا 14.5 کیلومتر) به سوی آسمان پرتاب می شده و همانند باران بر سر شهر و مردم آن فرود می آمده است.

کاوش های جدید انجام شده در شهر پمپئی منجر به کشف مغازه ای شده است که در ان آن بقایای اسکلت چهار انسان و مقادیری سکه طلا به دست آمد. در این مغازه همچنین زنجیری از طلا و گردن آویز های زینتی نیز به کشف شد. مطالعات انجام شده نشان می دهد که این اسکلت ها به چند فرد جوان تعلق داشته که در هنگام وقوع آتش فشان در داخل مغازه بوده و به دلیل استنشاق گاز سمی موفق به خروج از این محل نشده اند. در این مغازه همچنین یک اجاق وجود دارد که به عقیده باستان شناسان، برای ذوب و ساخت اشیا تزئینی ساخته شده از جنس برنز مورد استفاده قرار می گرفته است. شواهد موجود همچنین حاکی از این موضوع است که این مغازه در دوره پس از وقوع اتش فشان و پیش از پوشیده شدن شهر توسط مواد مذاب، توسط گروهی از دزدان مورد غارت قرار گرفته است اما این افراد موفق به پیدا کردن سکه های طلا و تزئینات به دست امده در این حفاری، شده نشده اند. آویز طلای کشف شده در این مغازه بسیار زیبا بوده و به شکل یک گل با گلبرگ های آن ساخته شده است. در لایه زیرین این مغازه نیز مقبره ای از قرن ششم پیش از میلاد  به همراه اسکلتی که در کنار ظروف سفالین خاکستری دفن شده است، به دست آمد.

منبع: archaeology

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا