توسعه پول دیجیتالی در فضا

حدود یک سال گذشته شرکت فضایی متعلق به جف گارزیک و یک شرکت طراحی فناوری به نام شرکت صنایع فضایی عمیق، برای اولین بار از یک ایده برای توسعه و پرتاب نانو ماهواره‌هایی مرتبط با شبکه بیت کوین رونمایی کردند که این طرح به عنوان راهی برای توسعه شبکه بیت کوین، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش روزنامه وال استریت، ماهواره بیت ست به منظور ارائه خدمات اطلاعاتی امن و تهیه فایل پشتیبان از راه دور برای پول دیجیتال وارد مدار خواهد شد. بیت کوین، همان پول مجازی بدون پشتوانه ارزی است که از سال 2009 پا به عرصه وجود گذاشته است. از سال 2013 به این سو با نزدیک کردن روش‌های نقل و انتقال مالی خود به روش‌های بانک‌های رایج، دستگاه‌های خودپرداز نیز در جهان راه‌اندازی کرده است.

پول‌های اعتباری و یا اسکناس‌هایی که دولت‌ها چاپ می‌کنند، پشتوانه و ارزش مادی دارد، ولی بیت کوین را باید از میان انبوهی از روش‌های ریاضی پیچیده استخراج کرد. ارزش بیت کوین هم به همین روش در بازار از سوی کاربران تعیین می‌شود. ارزش بیت کوین از زمان ورود به بازار رشد فزاینده‌ای داشته و از چند صدم دلار به بیش از هزار دلار آمریکا رسیده است. بیت کوین، تا کنون در زمینه‌های بسیاری پیشرفت کرده است و بسیاری از کارشناسان پولی در سراسر دنیا آینده‌ی خوبی را برای آن ارزیابی می‌کنند. هرچند ارزش بیت کوین در چند ماه گذشته دوباره سقوط کرده است اما به گفته برنامه‌نویسان این شبکه، انعطاف‌پذیری این شبکه به پیشرفت آن کمک خواهد کرد. با این همه، هنوز برخی از قانون‌گذاران بازار پول در جهان، بیشتر از بیت کوین به عنوان کالا یاد می‌شود تا پول مجازی.

در صورت اجرای این برنامه و پرتاب ماهواره بیت ست، لایه‌های حفاظتی بیشتری به کدهای امن کنونی بیت کوین افزوده می‌شود که نقل و انتقال‌های مالی را بسیار امن‌تر و بهینه‌تر می‌کند. با این روش بیت کوین در نظر مردم در سراسر جهان هم قانون مدارتر جلوه خواهد کرد. به گفته جف گارزیک مدیر عامل شرکت دانوگان بیت کوین مبادلات مالی را متحول خواهد کرد و این شرکت قصد دارد که با این پروژه سیستم‌های فضایی را نیز متحول کند. به گفته وی، کیف پول مجازی نوین بیت کوین، که از نزدیک به 5 سال پیش در جهان پا به عرصه وجود گذاشته است، قرار است کدهای شبکه خود را روی یک ماهواره در فضا بارگذاری کند. این کار به افزایش ایمنی و کیفیت شبکه بیت کوین می‌افزاید و اعتبار بیت کوین را تا اندازه قابل توجهی بالا می‌برد.

علاوه بر این، دانوگان هزینه‌های این پروژه را برآورد کرده است. شرکت‌ها ممکن است ذخیره‌سازی داده مبتنی بر فضا را انتخاب کنند. یک ماهواره بیت ست هزینه‌ای معادل یک میلیون دلار و یک صورت فلکی کامل 24 واحدی، 19 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت. به گفته جف گارزیک، دو شرکت در تلاشند خدماتی را ارائه دهند که مردم جهان بتوانند از مزایای فعالیت‌های فضایی بهره ببرد. شرکت دانوگان بر روی توسعه نرم افزار و راه‌حل‌های داده‌ای برای مشتریان تمرکز کرده است، در حالیکه همکاری با DSI سخت‌افزارهایی را برای پروژه‌های آینده فراهم خواهد کرد.

نانو ماهواره‌های بیت ست، ماهواره‌های کوچکی به ابعاد 10 سانتی‌متر هستند که هزینه‌ پرتاب و راه‌اندازی آنها مقرون به صرفه‌تر از هزینه پرتاب ماهواره معمولی است. ماهواره‌ی 10 سانتی متری بیت ست، قرار است کدهای نسخه پشتیبان کنونی شبکه بیت کوین را روی خود قرار داده و مخابره کند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا