آنفولانزا را با خواب درمان کنید

یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد که خواب مناسب می تواند بدن را در مبارزه با آنفولانزا یاری کند. بر اساس آزمایش های انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی واشنگتن، مشخص شد که خوابیدن به مقدار بیشتر از حد عادی در هنگام ابتلا به انفولانزا در روند بهبود بیماری بسیار تاثیر گذار است. این پژوهشگران برای دستیابی به این نتیجه ، سلسله آزمایش هائی را روی موش ها انجام دادند.

سال ها است که پژوهشگران دریافته اند که خواب نقش مهمی در سم زدائی از بدن داشته و بدن انسان و سایر موجودات در طول مدت زمان خواب ، اقدام به سم زدائی از بدن می کند . این سموم عموما در حین فعالیت های روزانه بر اثر فعل و انفعالات شیمیائی بدن به وجود می آیند. مطالعات جدید پژوهشگران منجر به کشف مکانیزم و کارکرد نوع جدیدی از مولکول ها شده و نشان داد که چگونه خواب کافی ، در مبارزه بدن با آنفولانزا مفید است .

سرپرستی این تیم پژوهشی بر عهده پرفسور جیمز کروگر قرار داشت. وی و اعضای تیم مطالعاتی فوق در مشاهدات خود دریافتند که موش هائی که به وسیله ویروس H1N1 که عامل ابتلا به انفولانزا است، آلوده شده اند و از سوی دیگر با انجام آزمایشات ژنتیکی ، بخش AcPb مغز آن ها از فعالیت باز مانده است، در برابر آنفولانزا به شدت آسیب پذیر هستند. این بخش از مغز ، شامل پروتئین هائی است که وظیفه تنظیم خواب و فعالیت های سیستم ایمنی بدن را بر عهده دارد .

از سوی دیگر این آزمایش ها نشان داد موش هائی که بخش AcPb مغز آن ها فعال بوده و از خواب منظم و خوبی برخوردار هستند ، در برابر ویروس آنفولانزا مقاوم تر بوده و زودتر بهبود پیدا می کنند.

در همین زمینه پیترو کالیسانو Pietro Calissano از اعضای این تیم تحقیقاتی و پژوهشگر مرکز پژوهش های ملی و موسسه  نوروبیولوژی و درمان مولکولی ایالات متحده آمریکا (CNR-INMM) اعلام کرد: سال ها است که پژوهشگران دریافته اند که خواب نقش مهمی در سم زدائی از بدن داشته و بدن انسان و سایر موجودات در طول مدت زمان خواب ، اقدام به سم زدائی از بدن می کند . این سموم عموما در حین فعالیت های روزانه بر اثر فعل و انفعالات شیمیائی بدن به وجود می آیند. مطالعات جدید پژوهشگران منجر به کشف مکانیزم و کارکرد نوع جدیدی از مولکول ها شده و نشان داد که چگونه خواب کافی ، در مبارزه بدن با آنفولانزا مفید است .

شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در مجله مغز؛ رفتار و ایمنی پزشکی  Brain, Behavior and Immunity medical به چاپ رسیده و در دسترس پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا