ثروتمندترین های دیجیتالی

با ورود به هزاره سوم، تجارت جهانی به شیوه قرن بیست‌و یكم آنچنان رونق گرفته كه تمام مقوله‌های زندگی انسان با پیشوند e )الكترونیكی)همراه شده تاجایی که تجارت الكترونیك ، آموزش الكترونیك، سلامت الكترونیك، شهرالكترونیك و… به عنوان مفاهیمی‌ شناخته شده و كاربردی در جوامع مختلف جهان مطرح می‌شوند. در نتیجه آن میلیاردرهای كاربر به دنیای دیجیتال قدم گذاشتند.

یكی از تاثیرات این تغییرات شگرف، خلق پی‌درپی ثروتمندان افسانه‌‌ای در عرصه كسب و كارهای دیجیتالی است. بسیاری از این ثروتمندان حالا دیگر آنقدر مشهور شده‌اند كه بیشتر مردم دنیا آنها را می‌شناسند. بیل گیتس، لری الیسون و جف بزوس توانسته اند نام ثروتمندترین اشخاص حوزه آی تی را به خود اختصاص دهند. اما اشخاص دیگری نیز در سایر کشورها موفق به ثبت اسم خود در میان برترین ها و غول های فناوری شده اند و علاوه بر آن، هر یک از آنها توانسته اند سهم عظیمی را در تکنولوژی و پیشرفت جهانی حوزه فناوری ایفا کنند.

در بین فهرست سال جاری میلیاردرهای جهان، ثروت مارک زوکربرگ بیشترین رشد را طی سال اخیر داشت و از 2/15 میلیارد دلار به 5/28 میلیارد دلار رسیده است. اخیرا بخش تکنولوژی و به شکل خاص فیس‌بوک به افزایش ثروت بسیاری از افراد ثروتمند کمک کرده است. برای مثال، خانم شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیاتی فیس‌بوک از مدیران این شرکت برای نخستین بار وارد فهرست میلیاردرها شده است. جف راتشیلد معاون رئیس فیس‌بوک نیز امسال برای نخستین بار وارد فهرست شده است. همچنین بنیان‌گذاران شرکت WhatsApp؛ یعنی جان کوم و برایان اکتون به‌دلیل قرارداد 19 میلیارد دلاری که با فیس‌بوک منعقد کردند، برای نخستین بار وارد فهرست شده و اکنون از ثروتمندترین‌ها در دره سیلیکونی هستند. این افراد چهار نفر از 26 تازه‌وارد به فهرست امسال ثروتمندترین افراد جهان هستند که از فعالیت در حوزه تکنولوژی به این ثروت دست یافته‌اند.

زنان در دنیای ثروتمندان دیجیتالی

در دنیای میلیاردرها عده‌ای از این گروه با فعالیت در حوزه تکنولوژی به ثروت‌های عظیم دست پیدا کرده‌اند. تا جایی که در بین تمامی این ثروتمندان امسال نام زنان بیبشتر می درخشید و لیست ده نفره ای از ثروتمند ترین زنان حوزه آی تی در مجله فوربس منتشر شد.

لی یوان پنگ یکی از آنها زنان است . وی مدیر و موسس شرکت چینی با اسم "علی بابا" است. گروه علی بابا (Alibaba Group ) وب سایت معاملاتی آنلاینی مانند آمازون است که برای کسب و کار در این کشور تاسیس شده است. جالب است بدانید که هنوز کسی از حقوق این خانم ثروتمند اطلاعی ندارد. زن ثروتمند دیگری که نام او در این لیست قرار داد، آنجلا آرندتس است.وی مدیر عامل سابق شرکت بربری و عضو جدید اپل است. وی به تازگی به شرکت اپل پیوسته و مدیر بخش  Apple Store  است. حقوق وی رقمی بین 2 تا 3 میلیون دلار عنوان شده است. این موضوع در حالی مطرح می شود که سهام وی در شرکت اپل بیش از 76 میلیون دلار است.

همچنین  امی هود، اولین مدیر زن امور مالی واحد تجاری مایکروسافت است که درآمد وی حدودا 7.5 میلیون دلار است.

رنه جیمز با درآمد حدودا 15 میلیون دلار ، سوزان وژکیکی معاون ارشد یوتوب با حقوق دریافتی حدودا 10 میلیون دلار، اورسولا برنز  مدیر عامل شرکت Xerox با درآمد 7.5 میلیون دلاری، سافرا کاتزا یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت نرم افزاری بزرگ Oracle با درآمد سالانه حدودا 44 میلیون دلار و جینی رومتی با درآمد تقریبی 16 میلیون دلار جز ثروتمندترین زنان حوزه آی تی هستند.

همچنبن ماریسا مایر مدیر عامل جدید شرکت یاهو با دارایی بیش از 300 میلیون دلار ، شرلی سندبرگ تنها زن عضو هیات مدیره فیس بوک که حدود یک میلیارد دلار از سهام غیر قابل واگذاری این شرکت را در اختیار دارد و مگ وایتمن مدیر عامل شرکتHP با ثروت بیش از دو میلیارد دلار نیز از ثروتمندترین زنان حوزه آی تی هستند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا