کمک گرفتن از لاک‌پشت‌های برای سنجش آلودگی

طول عمر لاک‌پشت‌های نقش‌دار و لاک‌پشت‌های گازگیر که به ترتیب می توانند تا ۲۰ و ۵۰ سال زندگی کنند این گونه‌ها را به ابزار مطلوب و کارآمدی برای سنجش سلامت محیط زیست در این منطقه تبدیل کرده است.

‌لاک پشت‌ها در زنجیره غذایی نسبتا به تعداد زیاد یافت می شوند و این بدان معنی است که مواد سمی در صورتی که در محیط پراکنده باشند به مقادیر چشمگیر در بدن آنها تجمع می‌کنند. بنابراین کارشناسان می توانند سطح سموم در بدن لاک پشت‌ها را به مرور زمان به عنوان نمایشگر سلامت محیط زیست در تالاب‌ها در نظر بگیرند.

به گزارش یونایتدپرس، پنج دریاچه بزرگ ایالات متحده مانند بیشتر سیستم‌های بزرگ آبی این کشور تاریخچه طویل از آلودگی‌های صنعتی دارند. کارشناسان محیط زیست در آمریکا اخیرا برنامه جدیدی را برای ارزیابی، تقویت و احیای تالاب‌ها در سرتاسر سواحل این دریاچه‌ها به اجرا گذاشته‌اند که اگرچه قرار است کیفیت آب، گیاهان، مهره داران، ماهی‌ها، پرندگان و دوزیستان را در این اکوسیستم تحت نظارت داشته باشد اما خزندگان را از قلم انداخته است.

اما این وضعیت ممکن است با تلاش گروهی از متخصصان دانشگاه Notre Dame تغییر کند. این گروه در نامه‌ای علمی تشریح کردند که چگونه لاک پشت‌های این منطقه قابلیت تبدیل شدن به گونه‌های ارزشمند شاخص محیط زیستی را دارند.

به گزارش ایسنا،آنها معتقدند که این لاک پشت‌ها در برنامه‌های کنترل و سنجش آلودگی در اکوسیستم‌های تالابی کمک ارزشمندی محسوب می‌شوند و به علاوه تاکید دارند که مردم منطقه به دلیل احتمال وجود آلودگی‌های سمی در بدن این دوزیستان، باید از مصرف خوراکی آنها پرهیز کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا