لندن شهر خودروهای بدون راننده

بر اساس یک طرح کلان که می توان از آن به عنوان یکی از پروژه های زیربنایی اروپا یاد کرد قرار است تا پایان سال 2016 منطقه گرینویچ لندن محلی برای تردد خودروهای خودران (بدون راننده) در نظر گرفته شود.این پروژه تحت عنوان Gateway طراحی شده است. در این چشم انداز اینگونه تصور شده که لندن به یکی از نخستین شهرهای جهان تبدیل شود که پذیرای خودروهای بدون راننده باشد.
البته تاکنون اطلاعات مشخصی درباره تعداد این خودروها و مسیرهایی که می پیمایند عنوان نشده است اما جای هیچ گونه شکی نیست که تا چند ماه آینده آنهایی که در خیاباهای گرینویچ لندن قدم می زنند این امکان را خواهند داشت که شانسشان را برای گشت و گذار با خودرویی بدون رانند امتحان کنند.

  یکی از مهمترین نیازهای خودروهای بدون راننده، نقشه هایی است که با جزئیات کامل همراه باشند. در این نقشه ها تمام نقاط شهر در نظر گرفته شده اند

متخصصان صنعت حمل و نقل به این پروژه به عنوان گامی جدی در راه یک تحول بزرگ نگاه می کنند. قرار است در فاز نخست این پروژه مناطق گرینویچ، میلتون کینز، کاونتری و بریستول برای استفاده از این نوع خودروها تجهیز شوند.
البته این تازه آغاز یک ماجرای هیجان انگیز است زیرا گفته می شود که پروژه های مشابهی نیز در سایر نقاط جهان از جمله سنگاپور، آستین و میشیگان به مرحله اجرا درآید.
یکی از مهمترین نیازهای خودروهای بدون راننده، نقشه هایی است که با جزئیات کامل همراه باشند. در این نقشه ها تمام نقاط شهر در نظر گرفته شده اند.
به گزارش نیوساینتیست؛خودروهایی که در این پروژه به کار گرفته می شوند به حسگرهای پیشرفته و نرم افزارهای به خصوصی مجهز هستند که در مواقع لزوم ترمز اضطراری را فعال می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا