پایان نخستین مرحله ساخت بزرگترین تلسکوپ جهان

بر اساس گزارش های  رسمی منتشر شده توسط آکادمی علوم چین ، طراحی نخستین فاز اجرائی پروژه موسوم به Square Kilometer Array (SKA) با موفقیت پایان یافت . در این پروژه ، بزرگترین مجموعه تلسکوپ رادیوئی جهان در حال ساخته شدن است که گیرنده های متعدد و بسیار دقیقی در سراسر جهان با اتصال به یکدیگر قادر به بررسی شرایط ستاره ها و کیهان هستند .  

مرحله نخست این پروژه شامل طراحی ساخت دو تلسکوپ بزرگ و دارای استانداردهای بین المللی جهانی در کشورهای آفریقای جنوبی و استرالیا است . هزینه این مرحله از پروژه مورد بحث ، 650 میلیون یورو ( برابر با 700 میلیون دلار ) تخمین زده می شود .

در همین زمینه روز گذشته بخش پژوهش های کیهان شناسی  آکادمی ملی علوم چین اعلام کرد : " ساخت و ساز نهائی این پروژه در سال 2018 آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود نخستین تصاویر نجومی دریافت شده از این پروژه در سال 2020 میلادی در اختیار دانشمندان قرار گیرد . "

این مجموعه مشاهده گر کیهانی که در پروژه Square Kilometer Array (SKA) در حال ساخت است ، با هدف مشاهده و ترسیم نقشه بی نظیری از جزئیات ستارگان با سرعت و دقت بسیار زیادی است که می تواند فهم و درک دانشمندان را از کیهان و قوانین فیزیک بنیادی ، بهبود بخشد .

این پروژه در حال حاضر با مشارکت و سرمایه گذاری علمی و مالی یازده کشور مختلف دنیا شامل استرالیا ، کانادا ، چین ، آلمان ، هندوستان ، ایتالیا ، نیوزلند ، آفریقای جنوبی ، سوئد و بریتانیا در حال اجرا است . گفتنی است جهت اجرای دقیق این پروژه ، بیش از یک صد شرکت ، کمپانی و موسسات مختلف از بیست کشور دنیا ، فعالیت های پژوهشی مرتبط با اجرای مراحل مختلف پروژه Square Kilometer Array (SKA) را انجام می دهند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا