چرخی که دوچرخه شما را به دوچرخه برقی تبدیل می کند

دوچرخه های برقی به عنوان ابزارهایی بسیار مفید برای کاهش آلایندگی در جهان محسوب می شوند و کاربری آنها در جهان به صورت چشمگیری در حال افزایش است. این دستگاه ها در حقیقت شامل دوچرخه هایی هستند که به صورت همزمان از رکاب زدن کاربر و نیروی محرکه برقی برای به حرکت در آوردن چرخ ها استفاده می کنند و به این ترتیب با خستگی کمتری می توان مسافت بیشتری را به دوچرخه سواری ادامه داد.

با این دستگاه می توان به سرعت 36 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد و در عین حال نیز باتری آن می تواند در مسافتی 80 کیلومتری دوام بیاورد.

با این وجود داشتن یکی از این دوچرخه ها معمولا هزینه بالایی را به همراه دارد زیرا افراد باید از دوچرخه فعلی خود دست کشیده و یک دستگاه کاملا نو خریداری کنند که این امر برای بسیاری چندان منطقی به نظر نمی رسد. در این میان یک شرکت فناوری موفق شده است تا با ایده ویژه ای این مشکل را رفع کند.

این ایده در حقیقت استفاده از یک چرخ برای افزودن قابلیت های دوچرخه الکتریکی به دوچرخه های عادی است که می تواند بخش بسیار زیادی از هزینه یاد شده را کاهش بدهد. این چرخ ویژه که GeoOrbital نام دارد، تقریبا بر روی هر دوچرخه بزرگی قابل نصب است و به همین دلیل نیز می توان به راحتی آن را در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار داد.

این چرخ با تمامی دوچرخه های 26، 28 و 29 اینچی سازگار خواهد شد و دارای سیستم شارژ با کابل یو اس بی است. عملکرد این دوچرخه به این ترتیب است که می توان با آن به سرعت 36 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد و در عین حال نیز باتری آن می تواند در مسافتی 80 کیلومتری دوام بیاورد. قیمت این چرخ 650 دلار اعلام شده است.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا