ضرورت جدی گرفتن تغییرات کره زمین

محمد مجابی در همایش بین‌المللی محیط‌ زیست و حیات‌وحش ایران اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی استان قزوین در حوزه محیط‌زیست این استان میزبان همایش بزرگداشت روز جهانی حیات‌وحش شد.

وی افزود: استان قزوین با توجه به‌قرار گرفتن در موقعیت ویژه نظیر نزدیکی به پایتخت و مسیر ارتباطی شرق به غرب و همچنین دارا بودن بیشینه‌ تاریخی غنی از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است که ازجمله آن‌ها می‌توان به ظرفیت‌های حوزه شهری قزوین اشاره کرد.

فرهاد دبیری، معاون محیط‌ زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست در ادامه این همایش اظهار کرد: مشکل اصلی حیات‌وحش در جامعه امروز شکار بی‌رویه است. باوجود یک‌میلیون اسلحه مجاز و یک‌میلیون اسلحه شکاری غیرمجاز در دست مردم بین انسان و حیات‌وحش یک جنگ نابرابر برقرارشده است که ناگزیر به ممنوعیت شکار در چند سال اخیر شده‌ایم. این ممنوعیت در راستای برنامه‌ریزی صحیح و فرصت دادن به حیات‌وحش برای بازسازی است که امیدواریم به‌ خوبی محقق شود.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت از محیط‌ زیست، بهره‌گیری از جوامع محلی، روستایی و همچنین تشکل‌های مردم‌نهاد را در راستای تقویت حیات‌وحش مهم دانست و اضافه کرد: نیروی انسانی محیط‌بان که با کمبودهایی نیز همراه است به‌ تنهایی نمی‌تواند حفاظت کامل برای حیات‌وحش کشور را تأمین کند.

به گزارش ایسنا در ادامه این همایش، آئین افتتاح فاز سوم دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین، کلنگ زنی پروژه المان هما به‌ عنوان نماد تنوع زیستی استان قزوین و کاشت نهال دوستی با حضور مسئولان و شخصیت‌های بین‌المللی، ملی، استانی و شهری برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا