رقیب بعدی تسلا موتورز و گوگل در راه است

جرج هاتز (George Hotz) اتومبیلی با قابلیت رانندگی خودکار ساخته است و باور دارد که اختراع او توان رقابت با خودروهای مشابه شرکت تسلا موتورز را داراست.

به گفته‌ی هاتز، نرم‌افزار موبیل آی که خودروهای بی ‌ام ‌و، تسلا موتورز و خیلی از شرکت‌های خودروسازی دیگر از آن استفاده می‌کنند، به‌نوعی از رده خارج‌شده‌اند و قدیمی هستند. مدیرعامل تسلا موتورز به هاتز پیشنهاد کار در شرکت خود را داده است و پاسخ هاتز این بوده است: نه ممنون. همین‌که موبیل آی را از رده خارج کردم با شما تماس خواهم گرفت.

هاتز اولین کسی بود که موفق شد آیفون و پلی‌استیشن را هک کند. در ویدیو زیر، که ساخته بلومبرگ است، خبرنگار اشلی ونس (Ashlee Vance) به سراغ این هکر جوان رفته تا جدیدترین اختراع او را از نزدیک مشاهده کند.

خودرویی که هاتز پروژه‌ی خود را روی آن پیاده کرده یک آکورا ال اکس ۲۰۱۶ است که به تکنولوژی رانندگی خودکار مجهز شده است. او در ساخت این خودرو از سیستم رادار لیزری، دوربین و یک صفحه ۲۱.۵ اینچی که عملکرد سیستم‌عامل خودرو را نمایش می‌دهد، استفاده کرده است. سیستم‌عامل این خودرو، بر اساس لینوکس برنامه‌نویسی شده است.

هاتز، خودرو و قابلیت‌های آن را به همراه ونس برای اولین بار تست می‌کند، خودرو بعد از اینکه به سمت یک ماشین شاسی‌بلند منحرف شد، حرکت و موقعیت خود را اصلاح کرد. هاتز می‌گوید: من خوره اتومبیل نیستم ولی به کار با کامپیوتر علاقه دارم. اتومبیل‌ها هم نوعی کامپیوتر هستند.

هدف هاتز تبدیل اختراع خود به یک دستگاه ساده‌تر و قابل‌درک توسط انسان است. او از سیستم راداری استفاده می‌کند تا به اتومبیل بفهماند دیگران چگونه رانندگی می‌کنند. در حقیقت این اتومبیل از هیچ دستوری تبعیت نمی‌کند بلکه از رانندگی دیگران به‌نوعی تقلید می‌کند.

هاتز باور دارد که خودروی او در آینده فقط به ۶ دوربین نیاز خواهد داشت تا اتفاقات اطراف خود را تحلیل کند و نرم‌افزار این خودرو قابلیت اجرا روی هر دستگاه دیگری را نیز دارد و قیمت خودروهای مجهز به فناوری خودکار را به هزار دلار خواهد رساند.

هاتز به ونس اجازه می‌دهد تا او نیز نشستن پشت فرمان این خودرو را تجربه کند. به گفته‌ی ونس، این روش رانندگی لذت‌بخش‌تر نیز است.

منبع:زمانا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا