روشی جدید برای ساخت محتوای واقعیت مجازی

کمپانی اپیک گیمز اخیرا آینده توسعه فناوری های واقعیت مجازی را به چالش کشیده است. این تیم به تازگی موفق شده است تا با استفاده از موتور بازی سازی آنریل 4 (Unreal Engine 4) خود به ایجاد محتوای واقعیت مجازی در خود واقعیت مجازی بپردازد. تیم سوینی به عنوان بنیان گذار اپیک در این باره بیان کرده است که این کمپانی از همان ابتدا از فناوری هایی نظیر عینک واقعیت مجازی اوکولوس ریفت حمایت کرده است با این حال تجارب آنها با استفاده از بازی های کامپیوتری سنتی شکل گرفته است.

به جای استفاده از ابزار های دو بعدی مانند ماوس، کیبورد و نمایشگر که در بازی های دو بعدی کاربرد داشتند، هم اکنون مردم می توانند برای تجربه فناوری واقعیت مجازی از یک نمایشگر نصب شده بر روی سر خود و یک کنترل کننده حرکتی برای دست کاری اشیا در محیط سه بعدی استفاده کنند.

پس به جای استفاده از ابزار های دو بعدی مانند ماوس، کیبورد و نمایشگر که در بازی های دو بعدی کاربرد داشتند، هم اکنون مردم می توانند برای تجربه فناوری واقعیت مجازی از یک نمایشگر نصب شده بر روی سر خود و یک کنترل کننده حرکتی برای دست کاری اشیا در محیط سه بعدی استفاده کنند.

سوینی در این باره بیان کرده است که: «مغز شما در حال حاضر طریقه استفاده از این ابزار را بلد است زیرا ما در زندگی خود تجربه بسیاری از حرکت دادن و برداشتن اشیا سه بعدی را داریم. حرکاتی که در دنیای واقعی انجام می دهید در این دستگاه نیز انجام خواهید دارد.»

برای درک بهتر این موضوع تصور کنید که اطراف محیطی که ساخته اید در حال قدم زدن هستید؛ مانند یک نجار که به ساختمان ساخته شده توسط خود نگاه کرده و آن را بررسی می کند. با نگاه به اطراف، شما در می یابید که ستونی که قبلا در این ساختمان کار گذاشته اید بخشی از دید پنجره تازه کار گذاشته شده شما را گرفته است پس نمی توانید از خانه به برف بالای کوه در افق چشم بدوزید. در این شرایط است که شما با استفاده از به روز رسانی جدید واقعیت مجازی برای موتور بازی سازی آنریل 4 می توانید ستون مورد نظر را با دستان خود بلند کرده و بر سر جای درستش قرار دهید.

سوینی در این باره بیان کرده است که: «محتوای خارج شده از این فناوری بسیار با کیفیت است زیرا مردم با استفاده از آن قادر خواهند بود تا به روش واقعی تری ذهن خود را درگیر بازی کنند.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا