برترین های نخستین استارتاپ ویکند سلامت ایران معرفی شدند

 نخستین استارتاپ ویکند (آغازگری در پایان هفته) در حوزه سلامت الکترونیک کشور، روزهای ششم تا هشتم اسفند جاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.استارتاپ ویکند (startup weekend) یک رویداد آموزشی- تجربی در دنیاست که در سه روز متوالی برگزار می شود.

در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل صاحبان ایده، برنامه نویسان، مدیران تجاری و بازاریاب های حرفه ای گرد هم می آیند تا در 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند.رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان روز شنبه به ایرنا گفت: شامگاه گذشته برترین های این رویداد معرفی و تقدیر شدند.

شقایق حق جوی، سه گروه و ایده برتر را به ترتیب، تقویت گفتار سخن محور، « لولو قندی » و « فلو آپ » (FOLLOW UP) اعلام و اضافه کرد: ایده تقویت گفتار سخن محور ، یک نرم افزار و برنامه کاربردی مبتنی بر تلفن همراه است که به رفع مشکلات گفتاری و تقویت گفتار به ویژه در بین کودکان می پردازد.

وی ادامه داد: به صاحب این ایده، جایزه شرکت در کنفرانس « بریج » (Bridge) آلمان و به سایر اعضای گروه جایزه شرکت در کنفرانس تداکس (TEDx) کیش تعلق گرفت.

کنفرانس بریج آلمان به عنوان بزرگ ترین گردهمایی کارآفرینان ایرانی داخل و خارج کشور در زمینه کارآفرینی دانش بنیان خرداد سال آینده در شهر برلین برگزار می شود.

تداکس کیش نیز فروردین ۹۴ برگزار و ایده های مبتنی بر سه عنصر فناوری، سرگرمی و طراحی در آن ارائه خواهد شد.

رئیس بنیاد نخبگان اصفهان درباره ایده برتر دوم اظهار کرد: این ایده یک بازی هوشمند مبتنی بر تلفن همراه به نام لولو قندی است که برای کودکان مبتلا به بیماری دیابت طراحی شده و به آنها برای کنترل بیماری کمک می کند.

حق جوی با اشاره به ایده فلو آپ گفت: این ایده نیز یک برنامه کاربردی اینترنتی و مبتنی بر تلفن همراه است که به پزشکان برای پیگیری درمان بیمارانشان و بهبود ارتباط میان آنها کمک می کند.وی با بیان اینکه به هر کدام از ایده های دوم و سوم مبلغ 40 میلیون ریال جایزه اهدا شد افزود: همچنین سه گروه برگزیده، مشمول استفاده از امکان شش ماه استقرار رایگان در مرکز رشد مواد و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شدند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان اظهار کرد: یک شرکت سرمایه گذار در زمینه فناوری و سلامت نیز در این رویداد حمایت از سه ایده و گروه نرم افزار تقویت گفتار سخن محور، درمان کم خونی و لولو قندی (بازی کنترل دیابت) را به عهده گرفت.وی با بیان اینکه ایده درمان کم خونی، یک برنامه کاربردی مبتنی بر تلفن همراه است که به تشخیص کم خونی از طریق چشم می پردازد، اضافه کرد: همچنین این سرمایه گذار به دو گروه و ایده « تیمار و شفا » و « دکتر دیاگنوسیس (diagnosis) » مبلغ 10 میلیون ریال اهدا کرد.

حق جوی گفت: ایده دکتر دیاگنوسیس، یک بازی نرم افزاری برای تشخیص بیماری است که جهت دانشجویان پزشکی طراحی شده و ایده تیمار و شفا نیز برنامه نرم افزاری برای موضوع طب سنتی است.وی با اشاره به حضور 152 نفر در نخستین استارتاپ ویکند سلامت بیان کرد: این افراد در مدت سه روز در قالب تیم های کسب و کار درباره 16 ایده برگزیده گرد هم آمدند.

رئیس بنیاد نخبگان اصفهان توضیح داد: هیات داوران در این رویداد پس از ارائه مدل های کسب و کار توسط 16 تیم حاضر، سه گروه برگزیده را انتخاب کردند.این رویداد با هدف تغییر و تحول در فضای دانشگاه ها و ایجاد روحیه کسب و کار در بین دانشجویان پزشکی برگزار شد.موضوعات ایده های مطرح شده در استارتاپ ویکند سلامت (Health startupweekend) بیمه سلامت، تلفن همراه سلامت، مدیریت دانش سلامت، کاربر انفورماتیک سلامت و تجهیزات پزشکی بود.
در برنامه جهانی استارتاپ ویکند تا کنون بیش از 45 هزار نفر در بیش از 200 شهر شرکت کرده و از سرمایه گذاری شرکت های بزرگ فناوری همچون گوگل و آمازون بهره برده اند.رویداد استارتاپ ویکند برای اولین بار در کشور، در شهریور 1391 در شهر تهران برگزار شد. رویداد «آخر هفته کارآفرینی» ( استارتاپ ویکند) آبان امسال در دانشگاه اصفهان نیز برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا