دانشگاه شهید چمران اهواز مقام نخست را کسب کردند

مصطفی برومندزاده دبیر اجرایی نخستین سمپوزیوم رباتیک و هوش مصنوعی در گفت​وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری این سمپوزیوم که همزمان با مسابقات بین‌المللی رباتیک دانشگاه پیام ​نور اهواز برگزار شد، گفت: این سمپوزیوم فرصتی فراهم کرده تا هر دانشجو یا استاد دانشگاه که در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی ایده​ای داشته اما به مرحله اجرا نرسیده و نتوانسته در المپیاد رباتیک یا فن بازار دانشگاه پیام نور شرکت کند با ارائه مقاله، ایده خود را مطرح کند.

وی اظهار کرد: سمپوزیوم رباتیک و هوش مصنوعی با وجود زمان بسیار کم ما با اطلاع​رسانی​هایی که انجام شد توانست اعضای هیات علمی دانشگاه​ها را از تمام طیف​های علمی کشور جذب کمیته علمی خود کند.

وی با اشاره به ویژگی​های المپیاد رباتیک امسال، گفت: این دوره از مسابقات که در دانشگاه پیام نور اهواز برگزار شد همراه با برپایی فن بازار و سمپوزیوم رباتیک برای نخستین​ بار بود و توانست بستری را برای گسترش دانش رباتیک و بالا بردن سطح کیفیت آن آماده سازد.

برومندزاده عنوان کرد: نزدیک به 160 مقاله در 8 محور دریافت و 21 مقاله به صورت شفاهی پذیرفته شد.

وی با بیان این ​که در نخستین سمپوزیوم رباتیک و هوش مصنوعی، دانشجویانی از دانشگاه شهید چمران اهواز به عناوین اول و دوم و دانشجویی از مازندران به عنوان نفر سوم برگزیده شدند، گفت: تیم داوری که متشکل از تمام طیف​های علمی کشور است، تمام مقاله​ها را با دقت بسیار ارزیابی کردند و فیلتر بسیار سختی گذاشته شد و در نهایت سه مقاله به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: المپیاد رباتیک دانشگاه پیام نور یک رویداد بزرگ علمی و فرهنگی است که با دانش و اندیشه​ای که تولید می​کند در زیرساخت توسعه و اقتصاد سالم نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: به گفته دانشگاه​ها هم​اکنون نسل آموزش، نسل پژوهش و نسل کارآفرین در دانشگاه​ها در حال پرورش است و اخیراً هم عنوان می​شود که دانشگاه​ها باید نسل تمدن‌ساز پرورش دهند و یقین دارم دانشگاه پیام نور در این تمدن​سازی رسالت خود را به کمال اجرا می​کند.

وی بیان کرد: دنیای استکبار جمع شده​اند که ملت ایران به جایگاه خود در علم، اندیشه و توسعه نرسد. ما باید تلاش کنیم که در این دنیای پرتلاطم و شگفتی از حقوق علمی و تمدنی خود دفاع کنیم.

وی اظهارداشت: فعالیت​های آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور بر کسی پوشیده نیست و از وزیر علوم و آموزش عالی تقاضا دارم که در جهت عدالت آموزشی، دانشجویان دانشگاه پیام نور را به حق خود برساند. دانشگاه پیام نور ظرفیت​های بالایی دارد و باید نهایت تلاش خود را بکند که این دانشگاه به حقوق خود برسد.

جعفری افزود: من به عنوان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به آقای وزیر می​گویم که حق دانشگاه پیام نور در تمام موضوعات رعایت شود و تاکید می​کنم که مجلس حتما از حق دانشگاه پیام نور دفاع می​کند.

وی عنوان کرد: خوزستان دین بزرگی بر ایران دارد و این استان ارزشمند و پاره تن وطن کشور است و همه باید کمک کنیم که مشکل ریزگردها حل شود.در این مراسم برگزیدگان بخش​های مختلف مسابقات رباتیک دانشگاه پیام نور که در اهواز برگزار شد، معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا