اپلیکیشن موبایل برای تشخیص گریه نوزاد

سال حدود 200 هزار صدای مختلف از 100 نفر نوزاد را جمع‌آوری کرده و فرکانس جیغ و گریه آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

این برنامه برای تلفن همراه طراحی شده و می‌تواند چهار وضعیت مختلف صدای گریه نوزاد شامل گرسنگی، خیس بودن پوشک، خواب‌آلودگی و احساس درد را از هم متمایز کند. میزان دقت و صحت این برنامه برای نوزادان زیر دو هفته 92 درصد، نوزادان کمتر از دو ماه 85 درصد و برای کودکان بزرگتر از چهار ماه 77 درصد بود.

طراحان این برنامه می‌گویند این برنامه شاید برای سنین شش ماه به بالا کارایی چندانی نداشته باشد. زیرا هر چه کودک بزرگتر می‌شود درک او تحت تاثیر بیشتری از محیط اطرافش قرار می‌گیرد و ممکن است دلایل گریه او تنها همین چهار مورد که در این برنامه لحاظ شده نباشد.

با این حال این برنامه می‌تواند برای والدینی که اولین تجربه بچه‌دار شدن را سپری می‌کنند بسیار مفید و کاربردی باشد.

پس از دریافت و نصب این برنامه روی تلفن همراه، کافی است تاریخ تولد و ملیت کودک وارد شود. هر بار که نوزاد گریه می‌کند، دکمه ضبط باید برای 10 ثانیه فشار داده شود. این صدا توسط برنامه بررسی شده و پس از مقایسه، نتیجه نشان داده می‌شود و مادر می‌تواند بررسی کند که آیا جواب درست است یا خیر.

بیشتر پدر و مادرها که به تازگی بچه‌دار می‌شوند، اظهار می‌کنند که وقتی نوزاد گریه می‌کند دچار وحشت شده و واقعا نمی‌دانند چه بکنند. نتیجه نظر سنجی بین والدینی که از این برنامه استفاده کردند این بود که به آنها کمک کرد تا بفهمند دلایل گریه نوزادشان چیست و بنابراین توانستند مشکل نوزاد را برطرف کنند.

برای مثال، به طور معمول نوزادان احساس گرسنگی را با حالت مکیدن نشان می‌دهند. دهانشان به طور غیر ارادی حالت لوله شده به خود می‌گیرد، لب خود را با زبان می‌لیسند و سر را به سوی پستان مادر برای شیر خوردن می‌چرخانند. این نشانه‌ها بر اساس علم پزشکی نشانه گرسنگی است، اما با وجود این نشانه‌ها استفاده از این نرم‌افزار می‌تواند به پدر و مادر اطمینان دهد که صدای گریه نوزاد آنها از گرسنگی است.

این برنامه پس از طی مراحل نهایی به بازار عرضه خواهد شد و قطعا کمک شایانی به والدین خواهد کرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا