وقف و نذر علمی از ماموریت های جدی دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) است

 مهدی صفاری نیا شامگاه جمعه در مراسم اعطای اولین دوره جایزه مصطفی (ص) اظهار داشت: چشم انداز جایزه مصطفی (ص) تبدیل شدن به یکی از نمادهای مهم شایستگی در رشته های علمی در سطح جهان است.
وی به تلاش سه ساله مسئولان دبیرخانه جایزه جهانی مصطفی (ص) برای برگزاری این رویداد علمی اشاره کرد و گفت: بیش از یک و نیم سال از اعلام فراخوان جایزه مصطفی (ص) در سطح جهانی می گذرد و در این مدت بیش از 300 جایزه علمی در سطح جهان را بررسی کردیم و جلساتی با برگزار کننده جوایز علمی بین المللی داشتیم.
وی با بیان این که جایزه مصطفی (ص) یک جایزه مردمی است، خاطرنشان کرد: تمامی هزینه های برگزاری این جایزه توسط خیرین تامین شده است و بیش از 270 افراد نیکوکار حقیقی و حقوقی، تامین کننده مالی اولین دوره این جایزه هستند.
صفاری نیا از همکاری بانک توسعه اسلامی در حمایت مالی از این جایزه تشکر کرد و گفت: به زودی مجتمع معظمی با همکاری این بانک و انستیتو پاستور در تهران با عنوان موقوفه جایزه مصطفی (ص) راه اندازی خواهد شد.
به گفته وی، احداث مجتمع دیگری نیز با همکاری استانداری تهران و سازمان مسکن و شهرسازی با عنوان پروژه دوم موقوفه جایزه مصطفی (ص) در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: همنین نشان خادمان مصطفی (ص) در کنار نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام (جایزه مصطفی (ص)) در 90 کشور جهان در حال ثبت است و به واقفان و خیرین این رویداد علمی اهدا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، حسن ظهور رییس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) نیز در این مراسم به تشریح روند انتخاب برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) پرداخت.
مراسم اعطای جایز مصطفی (ص) به عنوان نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، 60 دانشمند مسلمان ایرانی و خارجی از 28 کشور جهان اسلام در تالار وحدت در حال برگزاری است.
جایزه مصطفی (ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اعطا می شود. 
این جایزه به احترام نام پیامبر اعظم اسلام و به دلیل تاکید بسیار آن حضرت به علم آموزی، به نام یکی از القاب ایشان 'مصطفی' به معنای برگزیده نام گذاری شده است. 
اعطای این جایزه با هدف ترویج و تشویق علم آموزی و پژوهش در کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی (OIC) صورت می گیرد. 
جایزه مصطفی (ص) پیشگام توسعه روابط نهادهای علمی و فناوری در کشورهای عضو OIC است و با تقویت ارتباط میان دانشمندان و پژوهشگران به تعالی علمی این کشورها کمک خواهد کرد. 
برگزیدگان جایزه مصطفی، مبلغ نیم میلیون دلار جایزه ویژه دریافت می کنند که مبلغ آن از محل موقوفات جایزه تأمین می شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا