کنفرانس محاسبات ابری برگزار شد

این کنفرانس از سوی اتحادیه نوآوری‌های اروپایی(EAI)  سازماندهی شده و پنج دوره قبلی آن به ترتیب در کشورهای آلمان، اسپانیا، اتریش و چین برگزار شده بود.

برنامه‌نویسی محاسبات ابری و توسعه نرم‌افزار، محاسبات ابری مبتنی بر سیستم عامل، توزیع و شبکه‌های ابری، توزیع و پردازش موازی، کشف خدمات و اطلاعات در زیرساخت‌های محاسبات ابری، چالش‌های کاربران محاسبات ابری، ذخیره‌سازی، حریم خصوصی، امنیت و مالکیت، مدیریت مجازی‌سازی عملیات، اداره و مدیریت، مهمترین محورهای کنفرانس CloudComp2015 را تشکیل می‌دادند.

پروفسور خوزه فورتیز، مدیر آزمایشگاه سیستمهای اطلاعاتی و محاسباتی پیشرفته (ACIS)، و پروفسور مین چن از دانشگاه علم و فناوری هواژونگ (HUST) چین، سخنرانان اصلی ششمین کنفرانس بین‌المللی محاسبات ابری بودند.

ریاست این کنفرانس برعهده چان هیون- یون از موسسه علم و فناوری پیشرفته کره جنوبی (KAIST) بود؛ اساتید و پژوهشگرانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا، ایتالیا، تایوان، کلمبیا، کویت، کانادا و مالزی، اعضای کمیته فنی- تخصصی کنفرانس CloudComp2015 محسوب می‌شدند.

در مجموع 45 مقاله در این کنفرانس ارائه شدند. از ایران، دکتر امین نظارت، دکتر غلامحسین دستغیبی فرد از دانشگاه شیراز با ارائه مقاله:

A Non-Cooperative Game theoretic Model for Resource Allocation in Cloud Environment

  • خلاصه سخنرانی پروفسور خوزه فورتیز:

سیستمهای ابری، مفاهیم و چالشها: تعریف نرم‌افزار یکی از جنبه‌های درحال تغییر فناوری اطلاعات (IT) محسوب می‌شود. حتی در زمینه شبکه، تعریف نرم‌افزار در مراحل ابتدایی بوده و نیازمند تحقیق و توسعه بسیار برای درک قابلیت‌ها، چالش‌ها و کاربردهای جدید در سیستم‌های فناوری اطلاعات است. تعریف نرم‌افزار، فرصت‌های عمده تحقیقاتی را در حوزه مهندسی و علوم رایانه در بازه زمانی طولانی مدت فراهم می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا