مطالعه ریشه ژنتیکی اقوام آمریکای مرکزی و کارائیب

تیمی از پژوهشگران به سرپرستی دانشمندی به نام تئودور شور Theodore Schurr از دانشگاه پنسیلوانیا University of Pennsylvania در حال مطالعه ژنتیکی مردم ساکن منطقه Lesser Antilles در منطقه کارائیب هستند . هدف این پژوهشگران تلاش برای شناسائی ساکنان اصلی و بومی این سرزمین اعلام شده است .

این تیم پژوهشی با نمونه برداری و آزمایش میتوکوندری دی ان ای که از طریق مادر منتقل شده و کروموزوم Y که از طریق پدر منتقل می شود و استفاده از نشانگر اتوزومال autosomal  که مربوط به کروموزوم غیر جنسی بوده و از طریق پدر و مادر می تواند به نسل های بعدی منتقل شود ، در حال ترسیم یک تصویر کلی از ساختار ژنتیکی اجداد مردم این سرزمین هستند . این پژوهشگران برای اجرای پروژه مورد اشاره ، از 88 نفر از ساکنان بومی منطقه ترینیداد Trinidad و گاریفونا Garifuna در سنت وینسنت St. Vincent نمونه برداری های لازم را انجام دادند .

تئودور شور در این رابطه اعلام کرد : " در مورد دی ان ای میتو کندری و کروموزوم های Y ما دریافتیم که نشانگرهای دودمان و نژاد رایج در جمعیت بومی آمریکا در این مردم دیده می شود . "

لازم به توضیح است که پژوهشگران در این مطالعات دریافتند که 42 درصد ژن های مربوط به بومیان اصیل این منطقه از طریق مادران منتقل شده و 28 درصد ژن های این افراد از طریق پدرانشان به ارث رسیده است .

سرپرست این تیم پژوهشی در رابطه با شرایط فعلی تحقیقات و مشارکت مردم بومی منطقه اعلام کرد : " این مردم به صورت منفعلانه با این تحقیقات برخورد نکرده و تمایل بسیاری برای شناسائی اجداد خود دارند . آن ها تمایل بسیاری برای اثبات این موضوع دارند که پدرانشان از ساکنان بومی و واقعی این سرزمین هستند . این موضوع می تواند بخش هایی از تاریخ منطقه را تغییر دهد . "