گسترش فیبر نوری در اتحادیه آمریکای جنوبی

اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی موسوم به Unasur با همکاری بانک توسعه آمریکای جنوبی Latin American Development Bank ، در حال طراحی و ایجاد زیر ساخت های لازم جهت گسترش شبکه فیبر نوری در کشورهای این حوزه هستند .

در همین راستا ارنستو سمپر Ernesto Samper دبیر کل اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی در یک کنفرانس مطبوعاتی  اعلام کرد : " این پروژه امکان دسترسی و ایجاد زیر ساخت های ارتباطی وسیع تری را در بین کشورهای منطقه به وجود اورده و هزینه های آن بسیار کمتر از پیش بوده و سرعت انتقال اطلاعات در شبکه نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت .

فیبر نوری یا Optical Fiber رشته های بلند و یکپارچه ای از موادی شفاف مانند شیشه یا پلاستیک های مخصوص ی هستند که قابلیت هدایت و انتقال نور را داشته و نسبت به شبکه های سیمکشی معمولی ، سرعت و پهنای باند بیشتری ارائه می دهند .

این شبکه طرفیت انتقال اطلاعات تا ده گیگا بایت در ثانیه را داشته و در مقایسه با مس از وزن کمتر و کاربری بیشتری برخوردار است . در حال حاضر گسترش ارتباطات راه دور و راحتی انتقال اطلاعات از طریق سیستم‌های انتقال و مخابرات فیبر نوری یکی از پر اهمیت ترین موارد مورد بحث در جهان امروز است .

یکی از پر اهمیت‌ترین موارد استفاده از مخابرات فیبر نوری آسانی انتقال در فرستادن سیگنال‌های حامل اطلاعات دیجیتالی است که قابلیت تقسیم بندی در حوزه زمانی را دارا بوده و این مساله به این معنی است که مخابرات دیجیتال تامین کننده پتانسیل کافی برای استفاده از امکانات مخابره اطلاعات در پکیج‌های کوچک انتقال در حوزه زمانی است .  

 

مترجم: احسان محمدحسینی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا